وزیر خارجه لبنان:

حزب الله در بحران سوریه دخالت ندارد

وزیر امور خارجه لبنان ، هرگونه دخالت مستقیم حزب الله در سوریه را رد کرد و گفت: نیروهای حزب الله که در روستاهای مرزی لبنان هستند، برای دفاع از لبنانی ها در این مناطق مستقر شدند و در عملیات نظامی در داخل سوریه مشارکت ندارند.
کد خبر: ۵۵۷۳۵۶
حزب الله در بحران سوریه دخالت ندارد

عدنان منصور در گفتگویی رادیویی اعلام کرد: لبنان  همچنان به سیاست کناره گیری از بحران سوریه پایبند است و در امور کشورهای دیگر به ویژه امور داخلی سوریه دخالت نمی کند.

وی افزود: اگر اشخاص و گروه هایی در لبنان جوانان را به جهاد در سوریه دعوت کرده باشند، این بدان معنا نیست که دولت لبنان مسئول است.

حزب الله پیش از این نیز اتهامات وارده به این حزب مبنی بر جنگ در سوریه در حمایت از نظامیان ارتش این کشور را تکذیب کرده بود.

دراین حال ، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در ماموریتی رسمی از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وارد بیروت شد تا با مسئولان لبنانی درباره بحران سوریه گفتگو و تبادل نظر کند.

بوگدانوف پیش از سفر به لبنان، در تهران با حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران درباره موضع روسیه و ایران درقبال مسائل مورد توجه دو کشور و در صدر آن بحران سوریه گفتگو؛ و از نقش فعال ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه تمجید کرده بود.

بوگدانوف بر ثبات موضع مسکو درخصوص بحران سوریه تاکید کرده و گفته بود که ارزیابی ایران از تحولات منطقه، تاثیر عمده ای بر سیاست های روسیه درآن داشته است.

newsQrCode
برچسب ها: حزب الله
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها