دانشیار دانشکده دندانپزشکی مشهد گفت: کنترل بیماری‌های لثه بر سطح قند خون افراد دیابتی اثر مثبت می‌گذارد که با کنترل عفونت لثه می‌توان قند خون افراد دیابتی را کنترل کرد.
کد خبر: ۵۵۷۰۹۶

دکتر حمیدرضا عرب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برخی شرایط سیستماتیک بدن بر بیماری‌های لثه و بالعکس برخی بیماری‌های لثه بر شرایط سیستماتیک بدن اثر سوء می‌گذارد و زمانی که خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به بافت لثه دچار مشکل شود بالطبع عفونت در بافت لثه زیاد می‌شود و بیماری لثه را تشدید می‌کند. وی ادامه داد: با درمان بیماری‌های لثه التهاب کاهش می‌یابد و زمانی که مقاومت به انسولین کم شود، گلوکز وارد سلول‌های بدن می‌شود و سلول‌ها انرژی مورد نظر خود را از گلوکز دریافت می‌کند که در نتیجه سطح قند خون بیماران دیابتی تا حدودی کنترل می‌شود.

عفونت گوش کودک را جدی بگیرید

رئیس انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان گفت: اگر عفونت گوش درمان نشود، صدمات جبران‌ناپذیری چون ناشنوایی را به دنبال خواهد داشت و امکان این‌که عفونت گوش در درازمدت روی شنوایی کودک تاثیر بگذارد، وجود دارد.

دکتر محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای این‌که کودک دچار عفونت گوش نشود، نباید سرما بخورد. اگر سرماخوردگی اتفاق افتاد، این خطر وجود دارد که گوش بیمار هم دچار عفونت شود. وی ادامه داد: تشخیص مشکلات شنوایی بویژه در دوره نوزادی بسیار مشکل و فقط از طریق تست‌های سنجش امکان‌پذیر است، اما والدین می‌توانند با زیر نظر گرفتن رفتار کودک خود از مشکلات احتمالی باخبر شوند. یعنی اگر کودک مدام نزدیک تلویزیون بنشیند یا صدای آن را بلند کند، اگر هنگامی که از او سوال می‌کنند جواب ندهد یا سر کلاس درس بخوبی متوجه نکات آموزشی نشود و سوالات معلمش را درک نکند، می‌تواند مشکوک به وجود مشکل شنوایی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها