در پی تحولات اخیر میدانی در سوریه و پیشروی های گسترده ارتش، پادشاه عربستان در دیدار با مفتی کل و دیگر شیوخ وهابی این کشور، در موضعی منفعلانه، تشدید مجازات افرادی که «جوانان عربستان را برای حضور در سوریه و نبرد در کنار جبهه النصره تشویق می کنند» را خواستار شد.
کد خبر: ۵۵۷۰۲۵
اعتراف پادشاه عربستان به تروریست پروری

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالله بن عبدالعزیز دیروز (سه شنبه) در دیدار با جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و دینی عربستان، اظهار داشت: شنیده ام که متاسفانه افرادی، جوانان ما را فریب می دهند و کینه و خصومت را در آنان پرورش می دهند و برای مجازات این افراد، زندان به تنهایی کافی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که کودکان را فریب می دهند، باید با مجازات های سنگین تری مواجه شوند.

پادشاه عربستان همچنین دشمنی بین ملت‌ها را بزرگترین حرام دانست و تصریح کرد که این افراد به دنبال ایجاد کینه در میان ملت‌ها هستند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از آغاز بحران سوریه در دو سال پیش، صدها نفر از اتباع عربستان با مجوز و فتواهای تحریک آمیز شیوخ تندرو وهابی و با هدایت گروه‌های سلفی در حال اعزام به سوریه و جنگ با ارتش این کشور هستند.

از سوی دیگر، منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان دو هفته پیش در پاسخ به پرسشی پیرامون «تعداد اتباع عربستان که در سوریه می جنگند»، گفته بود:گمان نمی کنم تعداد آنها زیاد باشد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
تازه شاه عربستان متوجه شده خدا لعنت كند منافق را

نیازمندی ها