حادثه در جهان

تیراندازی در سیاتل5 نفر را کشت

پلیس آمریکا روز دوشنبه از کشته شدن پنج نفر در تیراندازی در یک مجتمع آپارتمانی در شهری واقع در جنوب سیاتل، خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۵۱۳

ماموران پلیس که در پی تماس تلفنی اضطراری در ساعت 9 و 30 دقیقه شب به وقت محلی به صحنه حادثه در شهر فدرال‌وی اعزام شده بودند، دو فرد زخمی را در پارکینگ ساختمان مشاهده کردند.

کتی شروک سخنگوی پلیس فدرال‌وی اعلام کرد: «زمانی که ما سر رسیدیم، گلوله‌های زیادی شلیک شده بود و چند تماس درخصوص تیراندازی با پلیس گرفته شده بود».وی افزود: وقتی پلیس برای کمک به دو فرد زخمی وارد عمل شد، یکی از آنها دست خود را به سمت سلاح برد که باعث شد ماموران تیراندازی کنند.

فرد مظنون در این تیراندازی کشته و جسد دو نفر دیگر نیز در این پارکینگ پیدا شد.

پلیس هنگام جستجوی مجتمع، جسد یک نفر دیگر را در یکی از آپارتمان‌ها و جسد یک زن را نیز در یک واحد دیگر پیدا کرد. شروک افزود: پلیس تلاش می‌کند تا معلوم شود آیا این زن به طور اتفاقی در تیراندازی کشته شده است یا نه.هنوز انگیزه این تیراندازی مشخص نشده و گزارشی درباره آسیب دیدن هیچ یک از ماموران پلیس در این حادثه منتشر نشده است.

فدرال‌وی در حدود 20 مایلی (30 کیلومتری) جنوب سیاتل واقع شده است./ واحد مرکزی خبر

مادربزرگ قاچاقچی در یک قدمی اعدام

لیندسی ساندیفورد، مادربزرگ پنجاه و چهار ساله بریتانیایی که به اتهام حمل کوکائین به اعدام محکوم شده است، در یک قدمی مجازات مرگ قرار گرفت.

به گزارش جام‌جم و به نقل از دیلی‌میل، «لیندسی» یکی از قاچاقچیان معروف است که هنگام انتقال محموله‌ای به ارزش یک میلیون و 600 هزار پوند در ژانویه در شهر بالی ـ‌جزیره‌ای در کشور اندونزی ـ از سوی نیروهای پلیس این کشور دستگیر شد.

پس از دستگیری، حکم اعدام لیندسی در حالی صادر شده است که پرونده وی برای بررسی دوباره و رای نهایی به دادگاه فرستاده شد؛ زیرا وی در نامه‌ای سرگشاده به دولت اندونزی خواسته است یک وکیل از حقوق او در دادگاه دفاع کند.

لیندسی برای داشتن یک وکیل به 8000 پوند نیازمند است و دارایی وی تنها یک سوم این مبلغ را تامین می‌کند.

این زن تبعه انگلیس است و از کشورش درخواست کمک مالی کرده تا بتواند در بالی، وکیلی را برای خود اختیار کند؛ اما دولت انگلیس این درخواست را نپذیرفته است.

وی در نامه‌ای که در خبرگزاری دیلی‌میل منتشر شده، خطاب به دولت انگلیس نوشت: «من یک تبعه و شهروند انگلیس هستم. آیا دولت انگلیس نباید حامی و مدافع شهروندانش در دیگر کشورها باشد و از شخصی مثل من که تنها به دلیل نداشتن پول در انتظار مرگ است، حمایت کند؟»

وی در این نامه آورده است: «انگلیس، دولتمردان و روسای مهربان و دلسوزی ندارد؛ اما مردم کشور من بسیار مهربان هستند و من می‌دانم هر انگلیسی با خواندن این نامه اگر تنها چند پوند به من کمک کند، می‌توانم برای خود وکیل اختیار کنم.» /جام‌جم

انهدام باند آدم‌ربایی در عملیات مشترک پلیس فرانسه و اسپانیا

پلیس فرانسه و اسپانیا، 16 نفر از اعضای باند تبهکاری را که متهم به آدم ربایی هستند، دستگیر کرده‌اند.

این گروه ظاهرا با ترفندهایی 21 تاجر را به محل برگزاری نشست‌های ساختگی کشانده است. اعضای این باند سپس تاجران را با تهدید سلاح، گروگان گرفته‌اند. این باند تبهکار همچنین حدود چهار میلیون دلار پول نقد و جواهرات از گروگان‌ها اخاذی کرده‌اند./ واحد مرکزی خبر

نجات معجزه‌آسای مرد فرانسوی از چنگال تمساح

رسانه‌های استرالیایی دیروز از نجات معجزه‌آسای یک فرانسوی از چنگال تمساحی دو متری در منطقه نهولونبای در شمالی‌ترین نقطه استرالیا خبر دادند.

رادیو ای.بی.سی استرالیا گزارش داد یوان گالران، فرانسوی بیست‌ونه ساله‌ای که روی قایق‌های ماهیگیری در استرالیا مشغول ماهیگیری بود، تمساحی به طول دو متر به او حمله کرد و او را به زیر آب کشید.

این فرانسوی در گفت‌وگو با ای.بی.سی افزود: بعد از آن که تمساح قسمت چپ بدن و گردنم را بشدت زیر دندان‌هایش خرد می‌کرد، به این فکر کردم که باید خودم را نجات دهم و می‌دانستم تا آنجا که می‌شود باید بدنم را تکان دهم و تا‌ می‌توانستم به تمساح مشت زدم.

عکس‌هایی از این جوان با زخم‌هایی که روی گردن و پشتش دارد، در پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده است.

او می‌گوید: بخت با من یار بود، اگر تمساح بزرگ‌تری بود، نجات پیدا نمی‌کردم.

برخی تمساح‌های دریایی هفت متر طول و بیش از یک تن وزن دارند و در مناطق شمالی استرالیا که منطقه‌ای حاره‌ای است، به وفور پیدا می‌شوند./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها