هشدارهایی درباره چهارشنبه سوری

امشب بچه‌ها را نترسانید، آگاه کنید

روی تاول ناشی از سوختگی خمیردندان نگذارید. بر اساس گفته‌های یک متخصص بیماریهای عفونی، استفاده موضعی از خمیر دندان برای التیام سوختگی فایده‌ای ندارد چون خمیر دندان برای چنین کاری ساخته نشده است.
کد خبر: ۵۵۵۴۶۷

 

دکتر فرید یوسفی میگوید: بسیاری از افراد برای التیام تاول سوختگی از خمیر دندان استفاده می‌کنند که کار اشتباهی است و توصیه می‌شود انجام نشود.

وی ادامه میدهد: یکی از مهمترین مراقبتها در درمان سوختگی، پیشگیری از عفونت است و بهتر است این اقدامات درمانی و مراقبتی در درمانگاه یا مراکز بهداشتی انجام شود تا احتمال عفونت کاهش یابد. استفاده از برخی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود. از سوی دیگر، برای رفع سوختگی ‌باید حتما شست‌وشوی ناحیه و پانسمان انجام شود اما برخی افراد در این زمینه کم‌کاری می‌کنند که خطر زیادی دارد. همچنین بسیاری از افراد محل زخم را دستکاری می‌کنند که احتمال عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازد.

اصولا پس از سوختگی ممکن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است. گاهی میکروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌کنند، برخی میکروب‌ها نیز موجب عفونت مفاصل، ادراری و استخوان می‌شوند. عفونت زخم در سنین کودکی و سنین بالا بیشتر مشاهده می‌شود.

>> عصر ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها