استان ها با تامین اعتبار اقدام به نشر آگهی و استخدام کنند

تاجی: طرح مهرآفرین در حال اجراست

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که طرح مهرآفرین (طرح استخدام حدود 500 هزار نفر در دولت)‌ در حال اجراست و با تصویب دولت، اصلاحات آن نیز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تامین اعتبار استخدام‌ها بر عهده معاونت توسعه نیست. این در حالی است که مجلس پیشتر با طرح ایرادهای مختلف به این مصوبه، اجرای آن را منوط به انجام اصلاحات قانونی دانسته بود.
کد خبر: ۵۵۵۰۷۳

با این حال عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اصلاحیه‌ مهرآفرین از سوی دولت آماده شده و تنها باید به امضای معاون اول رئیس‌جمهور برسد، اظهار کرد: براساس قانون نحوه‌ اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی اجرای بند‌های اصلاح‌شده که هنوز توسط دولت تصویب نشده، متوقف است.

وی تاکید کرد: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور اکنون درحال اجرای بند‌هایی از مهرآفرین است که تمامی آنها در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه توسعه قرار دارد.

تاجی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین مساله در مورد مهرآفرین استخدام در چارچوب قوانین برنامه پنجم بوده و در حال انجام است، گفت: ایرادهایی که مجلس به این مصوبه وارد دانسته بررسی و اصلاح شده که به محض ابلاغ از سوی رحیمی تمامی دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون به آن عمل خواهند کرد، مگر این‌که ایرادهای مجددی به آن گرفته شود.

او با اشاره به این‌که تمامی استان‌ها با توجه به مجوز در اختیار قرار گرفته، می‌توانند آزمون‌های استخدامی خود را برگزار کنند، بیان کرد: استانداری‌ها این اختیار را دارند که در چارچوب قانون برنامه و با در نظر گرفتن خروجی‌ها و همچنین اخذ مجوز از معاونت برنامه‌ریزی با نشر آگهی، آزمون استخدامی خود را برگزار کرده و تمامی افراد واجد‌ شرایط را با حداکثر نمره به دست آمده استخدام کنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس‌جمهور یکی از مهم‌ترین ایرادهای وارد به مصوبه استخدامی مهرآفرین را مربوط به تبدیل وضع نیروهای شرکتی عنوان کرد و افزود: مساله تامین اعتبار مهم‌ترین مشکل این بخش از طرح مهرآفرین است و اعلام شده که اجرای آن امکان‌پذیر نیست، اما دولت در حال پیگیری برای رفع مسائل پیش‌رو برای تبدیل وضع نیروهاست.

وی با تاکید بر این‌که معاونت توسعه مسئول تامین اعتبار استخدام‌ها نیست، تصریح کرد: معاونت مجوز استخدام را به استان‌ها تفویض کرد، اما آنها باید با تامین اعتبار از معاونت برنامه‌ریزی اقدام به نشر آگهی و استخدام کنند کما این‌که برخی از استان‌ها این کار را انجام داده و بزودی آزمون‌های استخدامی آنها برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها