شهر «ایلات» که یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری اسرائیل به شمار می‌رود، روز گذشته شاهد اصابت سه موشک‌ پی در پی بود. این موشک‌‌ها در حالی شلیک می‌شود که اسرائیل میلیاردها دلار صرف استقرار یک سامانه دفاع موشکی به نام گنبد آهنین کرده است و شلیک هر موشکی از سوی سرزمین‌های فلسطینی به اسرائیل ناکارآمدی این سامانه را به اثبات می‌رساند.
کد خبر: ۵۵۴۹۱۳

به گزارش فارس، صبح چهارشنبه سه فروند موشک‌ در شهر 50 هزار نفری «ایلات» فرود آمد. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد این موشک‌‌ها در مناطق باز فرود آمده و خسارت یا تلفاتی بر جای نگذاشته است.گفته می‌شود این موشک‌‌ها توسط گروه‌های مسلح مستقر در صحرای سینا بین مرز مصر و فلسطین اشغالی شلیک شده است.

با این حال برخی رسانه‌های عربی روز چهارشنبه اخبار ضدونقیضی به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی، مصر و اردن درباره شلیک این موشک‌ها مخابره کردند. به گزارش ایرنا، منابع مسئول در اردن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، اصابت موشک به شهر عقبه را تکذیب کردند.

یک منبع مسئول در مصر هم شلیک موشک از سینا به سوی شهر ایلات در فلسطین اشغالی را تکذیب کرد. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت دو موشک به بندر عقبه در اردن خبر داده بود. این منبع گفت آثار موشک‌های شلیک شده به ایلات را بررسی کرده و یکی از آنها در منطقه دارای سکنه و دیگری در منطقه‌ای غیرمسکونی فرود آمده است. ارتش اسرائیل به جستجوها برای یافتن آثار موشک سوم ادامه می‌دهد؛ زیرا ساکنان ایلات اعلام کردند صدای انفجار سومین موشک را هم شنیده‌اند.

بلافاصله پس از شلیک این موشک‌ها، تدابیر امنیتی در ایلات تشدید و نیروها و تجهیزات نظامی در بخش‌های مختلف این شهر مستقر شدند. فرودگاه و بندر ایلات هم پس از اصابت موشک‌ها تعطیل شد. آخرین بار که موشکی به ایلات اصابت کرد، ژوئن سال گذشته بود.

به گزارش رویترز یک گروه اسلامگرای ناشناس در صحرای سینما مسئولیت شلیک دو موشک به ایلات را برعهده گرفت و گفت این موشک‌ها از نوع گراد بوده است. این گروه اعلام کرد شلیک موشک‌های یاده شده در اعتراض به حمله سربازان اسرائیلی به تجمع فلسطینی‌ها بوده است که چند روز پیش در اعتراض به شرایط زندانیان فلسطینی برگزار شده بود. شلیک این موشک‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که قرار است چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا بیست و یکم آوریل(اول اردیبهشت) به اسرائیل سفر ‌کند.

به گزارش ایسنا، این نخستین سفر چاک هیگل، به منطقه از زمان به دست گرفتن زمام امور به عنوان رئیس پنتاگون است. چند روز پیش در یک گزارش رادیویی ارتش اسرائیل اعلام کرد، ایران و سوریه در صدر دستور کار هیگل خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها