«هر دانش آموز یک مهارت»

شعار ایام اوقات فراغت دانش آموزان

مدیر کل فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شعار اوقات فراغت دانش آموزان را در سال جدید «هر دانش آموز یک مهارت» اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۳۸۴۹
شعار ایام اوقات فراغت دانش آموزان

محمد ابراهیم محمدی گفت: براساس سند تحول بنیادین دانش آموزان تا پایان مقطع متوسطه باید حداقل یک مهارت را فرا گیرند. به همین دلیل شعار امسال اوقات فراغت دانش آموزان را هر دانش آموز یک مهارت اعلام کرده ایم تا تمرینی باشد برای دانش آموزان برای فراگیری مهارتی ویژه.

وی افزود: در دستورالعملی که به معاونت های پرورشی استانها برای ایام اوقات فراغت تابستان ابلاغ شده است، مهارت آموزی دانش آموزان با توجه به منطقه و اقلیم و جنسیت است و در طول ایام تابستان دانش آموزان یک مهارت کاربردی را متناسب با بازار کار فرا می گیرند.

محمدی تصریح کرد: برای سال 92 ادارات آموزش و پرورش استانها با اتحادیه های اصناف تفاهمنامه امضا می کنند تا دانش آموزان پس از کسب مهارت های لازم در چرخه فعالیت های صنفی قرار گیرند.

مدیر کل فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش از باز بودن هنرستانهای فنی- حرفه ای و کار و دانش در ایام تابستان خبر داد و افزود: تمامی هنرستانها برای مهارت آموزی دانش آموزان در ایام تابستان باز هستند، همچنین ساختمانهای مدارس به تمام تشکل هایی که برنامه ویژه ای برای مهارت آموزی دانش آموزان داشته باشند در اختیار آنها قرار می گیرد.

محمدی اعلام کرد: جشنواره خوداشتغالی دانش آموزان و بازارچه های خوداشتغالی در پایان تابستان برای دانش آموزان ایجاد می شود تا مهارت آموزی دانش آموزان همراه با کارآفرینی باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها