زبانی که زنان حرف می زنند ، متفاوت از زبانی است که اقایان استفاده می کنند . مثلا وقتی یک خانم می گوید " حرفش را نزن ، اصلا مهم نیست " در واقع می خواهد به طرف مقابل بفهماند که نه تنها موضوع برایش مهم است ، بلکه باعث ناراحتی اش هم شده است ، اما کمتر مردی است که این موضوع توجه کند.
کد خبر: ۵۵۳۶۵۷

 حالا این موضوع ساده را به تمام وجوه زندگی تعمیم دهید تا درک کنید زنان چه رازهای بزرگی هستند. مردانی که نتوانند راز شخصیت زنان را کشف کنند ،خواه ناخواه دچار اشتباه‌های بزرگی در قبال آن‌ها می‌شوند تا جایی که ممکن است زندگی و رابطه‌شان تحت الشعاع قرار بگیرد.

تفاوت‌هایی از دوران غارنشینی

 بیشتر زوج‌ها اگر بخواهند رابطه‌ای موفق داشته باشند به حرف زدن اهمیت زیادی می‌دهند، اما با این همه حرف زدن باز هم مرد‌ها می‌گویند که فکر می‌کنند زنان یک راز بزرگ هستند و نمی‌توان از کار آن‌ها سر درآورد و همین عدم شناخت باعث می‌شود که اختلاف عقیده‌ای کوچک مثل جارو کردن خانه یا چیدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی منجر به دعوایی اساسی شود و به جاهایی برسد که طرفین شروع کنند از همه چیز و حتی خانواده‌های هم ایراد گرفتن. در این مواقع نمی‌توان گفت هر دو طرف بی‌تقصیرند ولی شاید تقصیر چندانی نداشته باشند و همه این‌ها ناشی از تفاوت دیدگاه‌هایشان باشد. باید بدانید خانم‌ها و آقایان بیشتر از آنکه فکرش را بکنید با هم متفاوت هستند. دکتر آلیسون آرمستانگ، روان‌شناس کالیفرنیایی می‌گوید: این تفاوت‌ها از‌‌ همان دوران غارنشینی تا زندگی‌های مدرن امروزی در زندگی زنان و مردان وجود داشته است.

اشتباه یک: چرا مرد‌ها حرف خانم‌‌هایشان را گوش نمی‌کنند؟

 به نظرتان آشنا نمی‌آید؟ بیشترین شکایت خانم‌ها این است که مردشان به حرف آن‌ها گوش نمی‌دهد. متاسفانه مرد‌ها قدرت یک گفتگوی ساده و عاشقانه را دست کم می‌گیرند. خانم‌ها طی گفتگو "دوپامین "یا‌‌ همان هورمون لذت در بدنشان بالا می‌رود و در نتیجه طی این گفتگو ارتباط قوی‌تر می‌شود اما برای بیشتر مرد‌ها گفتگو اینقدر اهمیت ندارد. مرد‌ها متوجه نمی‌شوند که خانم‌ها حرف می‌زنند تنها برای اینکه احساس کنند به طرف مقابل وصل هستند، آن‌ها فکر می‌کنند که همسرشان حرف می‌زند که خواسته‌اش را مطرح کند. از طرف دیگر مرد‌ها به طور غریزی می‌خواهند مشکلات همسرشان را حل کنند، حتی اگر خانم از او کمک نخواهد.

 راه حل: یک عبارت هست که می‌تواند برای خانم‌ها معجزه کند: «برای من از خودت بیشتر بگو» و اگر شما می‌خواهید واقعا او را خوشحال کنید، بگویید: «من به حرف‌هایت علاقه مندم».

اشتباه دوم: مرد‌ها پیشنهاد کمک نمی‌دهند

 خانم‌های شاغل بیشتر اوقات روزشان را در دفتر کار سپری می‌کنند و بعد هم باید مشغول غذا پختن و رسیدگی به خانه شوند، آیا به نظر شما این توقع زیادی است که زنی انتظار داشته باشد بدون اینکه از همسرش بخواهد ظرف‌ها را بشوید؟ وقتی یک زن کمک می‌خواهد یا به کمک نیاز دارد، ممکن است به طور مستقیم خواسته‌اش را مطرح نکند و هیچ کس هم انتظار ندارد که یک خانم هیچ وقت به کمک احتیاج نداشته و مانند یک شیرزن از کسی انتظاری نداشته باشد.

قبول کنید که این فرا‌تر از توانایی یک زن معمولی است، مردی که قدرت جارو کردن در استحکام یک رابطه را متوجه نشود به احتمال زیاد با همسرش مشکل خواهد داشت، مرد‌ها باید بدانند که امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر می‌گذارد. اما چگونه؟ برای بیشتر زن‌ها، کارهای خانه و تمیز بودن آن نقش مهمی در احساسشان نسبت به زندگی دارد و اینکه همسرشان در این امر به آن‌ها کمک کند می‌تواند به زندگی امیدوارشان کند.

 راه حل: اول از همه شما به عنوان یک مرد باید با دیدن تلویزیون و فیلم‌ها متوجه شوید که یک زن چه کارهایی انجام می‌دهد، احتمالا خواهید دید که بیشتر اوقات خانم‌ها آرام و قرار ندارند، اگر همسر شما نیز چنین است هر چه سریع‌تر به کمکش بشتابید و دوم اینکه مرد‌ها نیاز دارند که کلمه «کمک» را از پیشنهادهای خود حذف کنند. یک زن برای اینکه توانایی‌اش را نشان دهد جواب طبیعی‌اش به پیشنهاد کمک «نه» است؛ یعنی می‌گوید «ممنون خودم انجام می‌دهم» پیشنهاد می‌کنیم به عنوان شوهر از او بپرسید «آیا کاری هست که بتوانم انجام دهم؟»

نکته مهم: از قانون طلایی «ارتباط موفق» چیزی شنیده‌اید

 بار‌ها و در جاهای مختلف درباره تفاوت‌های زن و مرد صحبت شده ولی برای بیشتر مرد‌ها رفتار زن‌ها هم چون یک راز است و شاید غفلت از همین تفاوت‌ها گاهی باعث می‌شود یک موضوع کوچک و یک اختلاف نظر جزئی تبدیل به یک دعوای بزرگ و دلخوری زیاد شود. قانون طلایی برای حل این مشکل این است؛‌‌ همان گونه که دیگران با شما رفتار می‌کنند با آن‌ها رفتار کنید، مرد‌ها معمولا‌‌ همان گونه که دوست دارند همسرشان با آن‌ها رفتار کند با او رفتار می‌کنند و همین باعث به وجود آمدن اختلافات می‌شود چون زن‌ها و مرد‌ها متفاوتند.

اشتباه سوم: او با شما فرق دارد

 آیا تا به حال دیده‌اید که بعضی از مرد‌ها وقتی می‌خواهند خیلی همسرشان را خوشحال کنند به او وسایلی چون ایکس باکس هدیه می‌دهند، چون‌‌ همان کاری را می‌کنند که دوست دارند همسرشان انجام دهد. وقتی مردی هدیه می‌دهد بیشتر به نیازهای خودش فکر می‌کند نه اینکه همسرش چه وسیله‌ای نیاز دارد و در ‌‌نهایت همین رفتار اثر خود را در زندگی نشان می‌دهد. البته این فقط یک ویژگی مردانه نیست، همه مردم به طور طبیعی فکر می‌کنند دیگران نیز خواسته‌هایی شبیه خودشان دارند، چون همه فکر می‌کنند دیگران هم شبیه آن‌ها هستند. مردان و زنان عموما خواسته‌هایی هم ساز دارند اما اگر زن و شوهری این گونه نباشند مشکلات زیادی برایشان پیش می‌آید.

 راه حل: مرد‌ها نیاز دارند درباره احتیاجات همسرشان بیشتر بدانند، اینکه چطور باید او را حمایت کنند و اینکه او چگونه شوهری را دوست دارد؟ به دست آوردن این اطلاعات خیلی سخت نیست تنها کافی است از همسرتان سؤال کنید. به خانمتان اجازه دهید که براحتی با شما ارتباط برقرار کند و توقعاتش را بگوید.

اشتباه چهارم: چرا او ساکت است؟

 مرد‌ها فکر می‌کنند وقتی همسرشان یک روز با آن‌ها صحبت نمی‌کند حتما در حال جریمه کردن آن هاست اما حقیقت این است که روحیه او آسیب دیده و نمی‌تواند صحبت کند. گاهی همین سکوت مرد‌ها را به اشتباه می‌اندازد و باعث می‌شود وضعیت را بد‌تر کنند. مرد می‌خواهد به زن اجازه دهد تا خودش حالش خوب شود اما باید بداند طولانی شدن سکوت زن می‌تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. مرد‌ها فکر می‌کنند سکوت خوب است و حال زن را خوب می‌کند اما برای زن این سکوت، آرامش پیش از توفان است.

 راه حل: وقتی یک زن ساکت است، باید مرد از او علت سکوتش را بپرسد، مرد‌ها باید همیشه همسرشان و احساسات او را چک کنند. باید بدانید که عبارت معجزه آسا در این مواقع این است «عزیزم در ذهنت چه می‌گذرد؟» در این مواقع باید مرد بیش از همیشه خود را دلسوز نشان دهد چون در این صورت زن احساس امنیت می‌کند و راحت‌تر احساسات واقعی‌اش را مطرح می‌کند. اگر نمی‌دانید چگونه گفتگو را شروع کنید می‌توانید بگویید «من نمی‌دانم چه کاری کرده‌ام، اما خیلی متاسفم که...»

اشتباه پنجم: مرد‌ها دلایلشان را توضیح نمی‌دهند

 این یک شکایت رایج زن‌ها نسبت به مردهاست: چرا همسرم آنچه را که فکر می‌کند، به من نمی‌گوید. در عصر حجر مرد‌ها برای شکار نیاز داشتند تا جایی که می‌توانند کالری ذخیره کنند، اما امروز مرد‌ها، کلمات را برای خودشان نگه می‌دارند و سعی می‌کنند احساساتشان را پنهان کنند. وقتی خانمی به همسرش پیشنهاد می‌دهد که به سینما بروند ممکن است مرد بدون هیچ توضیحی تنها بگوید «نه!» هرچند در ذهن خود دلایل روشنی دارد مثل اینکه جای پارک پیدا نمی‌شود یا خیلی خسته است و... اما چون خانم‌ها این دلایل را نمی‌دانند دچار سوء تفاهم می‌شوند. مثلا زن فکر می‌کند که همسرش دوستش ندارد و نمی‌خواهد با او وقت بگذراند.

 راه حل: باید با همسرتان بیشتر صحبت کنید. مردهایی که تصمیم‌هایشان را برای همسرشان توضیح می‌دهند حدود ۱۰۰برابر بیشتر از مردهای دیگر در زندگی موفق هستند، این مرد‌ها حتی اگر با همسرشان مخالفت کنند چون برای او توضیح می‌دهند، تنش به وجود نمی‌آورند.

اشتباه ششم: مرد‌ها فکر می‌کنند حضور فیزیکی در خانه کافی است

 یک مرد فکر می‌کند همین که در خانه باشد نشان دهنده صمیمیت او با همسرش است، آن‌ها حساب نمی‌کنند که در زمان حضور در اتاق پای کامپیو‌تر هستند یا فیلم می‌بینند یا خواب هستند یا... برای مرد‌ها تنها فعالیت‌های ۲ نفره می‌تواند نشان دهنده صمیمیت باشد، در این فعالیت‌های ۲ نفره حضور ۲ نفر برای مرد آرامش بخش است. اما برای زن‌ها این گونه نیست، او برای اینکه احساس آرامش کند باید مطمئن شود که همسرش به لحاظ احساسی، فیزیکی و ذهنی با او همراه است.

 راه حل: ۳ کار را فراموش نکنید زن‌ها برای داشتن یک رابطه موفق نیاز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافی دریافت کنند و هم با همسرشان ارتباط حسی و فیزیکی داشته باشند و در نتیجه این حالات احساس صمیمیت بیشتری می‌کنند.

اشتباه هفتم: مرد‌ها می‌گویند همسرشان به آن‌ها توجه کافی ندارد

 باید بدانید که خانم‌ها براحتی می‌توانند چند کار را با هم انجام دهند و این جزو طبیعت آن هاست، اما مرد‌ها این گونه نیستند. به عنوان مثال یک خانم هم می‌تواند تلفن جواب دهد، هم به غذا سرکشی کند و هم با شوهرش درباره یک موضوع مهم صحبت کند، اما در این مواقع مرد فکر می‌کند همسرش به او بی‌توجه است. مرد‌ها به دنبال توجه کامل هستند و می‌خواهند وقتی حرف می‌زنند همسرشان هیچ کاری نکند، در صورتی که نمی‌دانند که همسرشان به حرف‌ها با توجه کامل گوش می‌کند. با همه این حرف‌ها یک مرد چطور می‌تواند توجه کامل همسرش را جلب کند؟

 راه حل: بهترین کار این است که هنگام صحبت دست‌های همسرتان را در دست بگیرید، با این راه دیگر گمان نمی‌کنید که او نسبت به حرف‌هایتان بی‌توجه است.

اشتباه هشتم: مرد‌ها بیشتر به خودشان توجه می‌کنند تا همسرشان

 یکی از رایج‌ترین اشتباهات مردان هنگام ارتباط با همسر یا نامزدشان این است که اصلا به نیازهای عاطفی متفاوت همسرشان توجه نمی‌کنند و بیشتر توجه آن‌ها به احساسات خودشان است. از طرف دیگر برای زنان نیز چندان مهم نیست که مردان درباره آن‌ها چه فکر می‌کنند، همه آنچه برای آن‌ها اهمیت دارد احساس خودشان نسبت به مرد زندگیشان است. یک زن چندان توجه نمی‌کند که شما چقدر می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید. اگر شما خودتان فکر می‌کنید همسر یا نامزد خوبی هستید، در احساسات او تاثیر خاصی ندارد. او چندان توجه نمی‌کند که شما در دلتان به چه فکر می‌کنید.

 راه حل: اگر می‌خواهید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید، سعی کنید احساساتش را بیشتر بشناسید از او درباره احساساتش بپرسید تا راه‌های خوشحال کردنش را پیدا کنید.

اشتباه نهم: کسل بودن

 یک مرد باید در زندگی‌اش احساس شوق و اشتیاق داشته باشد (در کنار همسری که دوستش دارد) وگرنه روز به روز کسل‌تر می‌شود. این مورد می‌تواند کار یا فعالیت فرهنگی یا... باشد. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته باشید و سعی کنید استعداد‌های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می‌توانید او را خوشحال کنید.


 زندگی ایده‌آل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
۱
۰
مطلب مفیدی بود . ممنون
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۱
۰
عالی بود مرسی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها