معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان؛ به زودی

نظام رتبه‌بندی معلمان امسال تصویب می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: براساس آخرین توافق بین آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جذب معلمان و طرح رتبه‌بندی با امضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۶۱۴

مهدی نوید ادهم درباره اظهارات اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی نظام رتبه‌بندی معلمان افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمام مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش دارای وجاهت قانونی است و نظام رتبه‌بندی معلمان نیز مصوبه شورا را دارد.

وی به ایسنا گفت: برخی از موضوعات کلان و استراتژیک برای برخورداری از پایداری بیشتر علاوه بر تصویب در شورای عالی آموزش و پروش در مراجع دیگری همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراجع دیگر به‌تصویب نهایی می‌رسد تا از پشتوانه قانونی محکم‌تری برای اجرا برخوردار شود. دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به طراحی و استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان اقدام کند.

نوید ادهم ادامه داد: برهمین اساس به دستور وزیر کارگروهی برای بررسی و اجرای این طرح تشکیل شده تا طرح اولیه و مقدمات نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شود، اما با توجه به این‌که براساس توافقی که اخیرا بین وزیر آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده، مقرر شد جذب معلمان و طرح رتبه‌بندی معلمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مصوب شود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون طرح رتبه‌بندی معلمان در مرحله کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: عناوین مربوط به این رتبه‌بندی نیز در دست بررسی است و قطعی نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره زمان اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، یادآورشد: امیدوار هستیم امسال بتوانیم این طرح را به تصویب مراجع بالادستی رسانده و برای اجرا آماده شود.

به گفته نوید ادهم، تصویب این طرح بزرگ، گام اولیه برای تغییر در رتبه‌بندی معلمان است. این در حالی است که باید منابع آن تامین شود، زیرا پس از رتبه‌بندی معلمان، قطعا نحوه دریافتی آنها تغییر اساسی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این طرح علاوه بر آن‌که بر منزلت اجتماعی معلمان تاثیر بسزایی خواهد داشت، از لحاظ حقوق و مزایا نیز دریافتی معلمان دستخوش تحولات چشمگیری خواهد شد، بنابراین لازم است چنین طرحی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا اعتبار آن نیز در بودجه‌های سنواتی دولت تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها