آزمایش موشکی آمریکا به تاخیر افتاد

وحشت واشنگتن از پیونگ یانگ

آیا بحران موشکی کوبا این بار در کره شمالی تکرار می‌شود؟!وحشت از آغاز درگیری و رویارویی نظامی با کره شمالی آزمایش موشک بین قاره‌ای بالستیک آمریکا را به تأخیر انداخت.
کد خبر: ۵۵۲۰۳۲
وحشت واشنگتن از پیونگ یانگ

به گزارش جام جم آنلاین در دهه 60 میلادی بود که دو ابر قدرت دنیا یعنی شوروی و آمریکا بر سر استقرار موشک‌های بالستیک شوروی در خاک کوبا بحرانی را تا مرز جنگ هسته‌ای پیش بردند، اما در لحظه آخر آمریکا کوتاه آمد.در آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شد و حتی پناهگاه‌ها برای پناه گرفتن مردم آماده شد.

تحرکات نظامی دو طرف آنقدر پیش رفت که هواپیماهای آمریکایی برای شناسایی بر فراز خاک کوبا به پرواز درآمدند که با واکنش پدافند هوایی شوروی مستقر در کوبا روبرو شدند.اما این بحران موشکی با کوتاه آمدن جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا پایان یافت.اما چندی بعد وی به طرز مشکوکی ترور شد و جان سپرد.

اما اکنون کره شمالی، شوروی سابق را پشت سر خود ندارد، پس از شدت گرفتن هشدارها و تحرکات نظامی آمریکا و کره شمالی اقدام ایالات متحده نشان از عقب نشینی واشنگتن از تهدیداتی بود که علیه پیونگ یانگ اعمال می‌کرد.

گرچه نگرانی از سوء تعبیر کره شمالی از این آزمایش موشکی در میانه بحران اخیر و هراس از ایجاد درگیری دلیل این تأخیر بوده است،اما نشان می‌دهد لفاظی‌های دو طرف و خط و نشان کشیدن‌ها کارساز بوده است.

روز گذشته بود که کره شمالی حتی به فکر خروج کارکنان سفارتخانه‌های خارجی از پیونگک یانگ بود و به آنها گفته بود که این کار را بررسی کنند چون هنگام جنگ دیگر نمی‌توان امنیت آنها را تأمین کرد.

هر چند کارشناسان و برخی کشورهای دیگر این واکنش‌ها را بلوف سیاسی و نظامی پیونگ یانگ تلقی می‌کردند و آن را برای دریافت امتیاز می‌دانستند، اما اقدامات کره شمالی را نمی‌توان صرفاً یک لفاظی و بلوف تلقی کرد. کوتاه آمدن آمریکا از آزمایش موشک بالستیک خود آن هم به خاطر جلوگیری از تحریک کره شمالی نشان از عزم جدی این کشور برای مقابله با آمریکا دارد.

پس از اقدامات آمریکا علیه کره شمالی بود که این کشور تهدید کرده آمریکا را هدف حمله هسته‌ای قرار خواهد داد و رسماً علیه کره جنوبی اعلام جنگ کرده است.

اقدامات نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره باعث شد تا کره شمالی واکنش‌های تندی به این تحرکات و تحریکات داشته باشد.آمریکا در خلال این فرایند بمب افکن های بی۵۲ و بی ۲ خود را که می‌تواند کلاهک هسته‌ای حمل کند در چارچوب رزمایش مشترک با کره جنوبی به منطقه فرستاد.

در قبال این اقدامات هم کره شمالی چند فروند موشک دور برد و میان برد خود را آماده شلیک کرد.

شاید با کوتاه آمدن آمریکا این بحران موشکی هم پایان یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
ژاپن و كره جنوبی باید بدانند كه اگر حتی 1% احتمال پرتاب موشك هسته ای از طرف كره شمالی وجود داشته باشد بهتر است با او شوخی نكنند زیرا اولا كره شمالی دیگر به ته خط رسیده و هیچ چیز برای از دست دادن ندارد و از چنین كشوری احتمال هر كاری می رود ثانیا اگر پدافند آمریكا بتواند موشك را در هوا منهدم كند باز هم غبارهای هسته ای ناشی از موشك كل جنوب شرق آسیا را آلوده نموده و موجبات مرگ كثیری از مردم را فراهم می كند ثالثا آمریكا در آنسوی اقیانوس كوچكترین صدمه ای جز با مسئولیت بین المللی و سیاسی به خود نمی بیند در صورتی كه این كشورهای شرق آسیا هستند كه ممكن است تا مدتها به وضع طبیعی خود باز نگشته ویا حتی از روی نقشه آسیا حذف گردند و رابعا حتی حمله پیش دستانه غرب به مركز هسته ای كره شمالی با ریسك بسیار بالا و در صورت موفقیت قطعا با فاجعه بزرگ انسانی در هر دو كره روبرو خواهد بود......... جهان باید تصمیم بهتر وعاقلانه تری بگیرد خصوصا دول شرق آسیا و راه حل دیپلماتیك و كاهش تنش باید در دستور كار باشد...
داود سرایلو
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
فقر وگرسنگی مردم و زورگویی های امریكا چاره ای نگذاشته.باید در مقابل امریكا وزیاده خواهان غربی محكم با صلابت ایستاد كاری كه كره شمالی بخاطر مردمش میكند.

نیازمندی ها