سیلاب گسترده در استان کرمان که بر اثر بارندگی‌های اخیر در این استان روی داده است، موجب بروز خسارت‌هایی در شهر‌های راین، بم وجیرفت از جمله بناهای تاریخی این شهر‌ها شده است، به‌طوری که این سیلاب نگرانی دوستداران میراث فرهنگی را به وجود آورده است. ‌بر اثر این سیلاب قسمت‌هایی از ارگ تاریخی راین که بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان بعد از ارگ بم است دچار خسارت‌های جدی شده است. این احتمال وجود دارد برخی بناهای تاریخی بخصوص در محوطه تاریخی ارت در جنوب استان کرمان نیز دچار خسارت‌های جدی شود.
کد خبر: ۵۵۲۵۹۴

محمدمهدی افضلی، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درخصوص آخرین وضع بناهای تاریخی کرمان در سیلاب‌های اخیر گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر باعث ایجاد خسارت در قسمت‌های مختلفی از ارگ تاریخی راین شده است.‌‌ معاون فرماندار فهرج نیز از خسارت سیل به میل نادری (بزرگ‌ترین اثر تاریخی فهر) خبر داد.

بهنام فراقی افزود: میل نادری فهرج به ارتفاع تقریبی 40 گز از آجر ساخته شده و تزئینات آجرکاری جالب توجهی دارد، این میل که برای راهنمایی کاروانیان بم و فهرج در مسیر راه زاهدان ـ کرمان قرار گرفته، در دوران سلجوقیان ساخته شده است.‌ معاون فرماندار ریگان نیز گفت: بارش شدید باران و جاری‌شدن سیل بناهای تاریخی ریگان را دچار خسارت کرد.

محمدصادق داد‌الله‌پور افزود: بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته تنها اثر تاریخی ثبت شده ریگان به نام مقبره شاه‌خورشید که متعلق به دختر بهمن اسفندیار است، دچار خسارت شد و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها