سرمربی تیم ملی تکواندو 4 روز برای بازگشت کاپیتان مهلت داد

کرمی از تکواندو رفت تا به شورا برسد

یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو در شرایطی قید حضور در اردوی آماده‌سازی این تیم را با توجیه شرایط نامناسب اردویی زد که به نظر می‌رسد تداخل زمانی پیکارهای جهانی مکزیک با انتخابات شوراها، اصلی‌ترین دلیل این تصمیم باشد، جایی که کرمی در کرج نامزد این انتخابات شده است.
کد خبر: ۵۵۲۳۵۴

فدراسیون تکواندو که بنا به اذعان سید محمد پولادگر رئیس این فدراسیون با بدهی 400 میلیون تومانی به استقبال سال 92 رفت، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با مشکلات مالی دست به گریبان است؛ موضوعی که باعث شد دو روز پیش سه نفر از اردونشینان به خاطر مسائل و مشکلات مالی اردوی تیم ملی را ترک کنند. البته فدراسیون‌نشین‌ها خیلی زود اعلام کردند این سه ملی‌پوش باعذرخواهی به اردو بازگشته‌اند. همزمان با این موضوع یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی هم اردو را ترک کرد تا این شائبه ایجاد شود که او هم به خاطر همین مشکلات اردو را ترک کرده است. با وجود این خبرنگار جام‌جم کسب اطلاع کرد برخلاف اخبار منتشر شده و اظهارات ضد و نقیضی که دیروز پیرامون این موضوع شنیده شد، ریشه کناره‌گیری کرمی ، نامزد شدن این قهرمان برای انتخابات شورای شهر کرج بوده است؛ امری که هم سرمربی تیم ملی و هم خود کرمی آن را تائید کردند.

وقتی شرایط را مناسب ندیدم نامزد شدم

یوسف کرمی درباره چگونگی کناره‌گیری‌اش از تیم ملی به جام‌جم گفت: ترک اردوهای تیم ملی از سوی من ربطی به ترک اردوها از سوی دیگر ملی‌پوشان نداشت. در صحبتی که با مسئولان فدراسیون داشتم، گفتم که با این شرایط نمی‌توانم کار کنم و مشکل من این بود که نتوانستم دیگر در اردوها بمانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث حضور شما در انتخابات شوراها دلیل این کناره‌گیری بوده است ، تصریح کرد: واقعیت این که با وجود عضویت چند ساله در تیم ملی و کسب افتخارات مختلف، به هیچ عنوان برخورد مناسبی در اردوها با من نداشتند. من هم وقتی شرایط را نامناسب دیدم احساس کردم در شورا بیشتر می‌توانم در خدمت مردم باشم، درنتیجه نامزدی​ام را اعلام کردم.

کرمی همچنین در پاسخ به این‌ پرسش که آیا این تصمیم شما به منزله وداع با دنیای قهرمانی است، اظهار کرد: چنین چیزی نیست و من فعلا در این مقطع از تیم ملی جدا شده‌ام.

تیم ملی ارث پدری کسی نیست

کرمی با بیان این‌که به هر قیمتی حاضر به ادامه حضور در تیم ملی نیست، افزود: همیشه حد و حدود خودم را دانسته و به بزرگ‌تر و کوچک‌تر احترام ‌گذاشته‌ام، اما متاسفانه برخی تصور می‌کنند تکواندو ارث پدری آنهاست و دلشان می‌خواهد همه چیز در کنترلشان باشد !

کاپیتان تیم ملی تکواندو با اشاره به این صحبت هادی ساعی که کرمی با توجه به آماده نبودن فنی‌اش بهترین تصمیم را گرفت، تصریح کرد: این چه حرفی است؟! کسی که خود را بزرگ تکواندو می‌داند باید به دیگران هم احترام بگذارد. هرچند نمی‌خواهم این موضوع را زیاد باز کنم، اما من آنقدر صداقت دارم که پس از المپیک لندن هرچند مسبب شکست در آن رویداد نبودم، اما خودم را مقصر​ اعلام و عذرخواهی کردم. حالا هم می‌گویم هیچ مشکلی به لحاظ آمادگی نداشتم و می‌توانستم در رقابت‌های جهانی حضور موفقی داشته باشم. برخی نباید گذشته خود را فراموش کنند و به هر اظهار نظری بپردازند. وی با اشاره به حدود 15 سال حضورش در سطح اول تکواندوی ایران و دنیا، افزود: برخی حرف زور می‌زنند و می‌گویند کرمی باید محک بخورد من هم زیر بار حرف زور نرفتم !

جوانگرا و شایسته سالار هستم

برخلاف یوسف کرمی که تاکید دارد کناره‌گیری سه ملی‌پوش دیگر از تیم ملی ارتباطی به او نداشته است، مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی در این باره به جام‌جم گفت: این سه جوان به خاطر احترام به او اردوها را ترک کردند که بعد از چند دقیقه بازگشته و عذرخواهی کردند. کرمی چند روزی به‌خاطر کار شخصی به اردوها نیامد و انتظاراتی داشت که در توان ما نبود. او در گفت‌وگو با مسئولان فدراسیون هم این انتظارها را مطرح کرده بود، اما ما نمی‌توانستیم آنها را برآورده کنیم به همین دلیل رسما اعلام کرد دیگر در اردوها شرکت نمی‌کند.

سرمربی تیم ملی درباره کاندیدا شدن یوسف کرمی، افزود: هم من و هم مسئولان فدراسیون به او توصیه کردیم همچنان در تیم ملی بماند و به فکر نامزد شدن نباشد، اما او توجهی نکرد. در این شرایط من به عنوان سرمربی تیم ملی که با شعار جوانگرایی و شایسته سالاری کارم را آغاز کرده ام نمی‌توانم حق هیچ‌کس را پایمال کنم؛ بنابراین شایسته‌ترین فرد به تیم ملی راه پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که دیدار تدارکاتی با تیم آذربایجان در روزهای آینده و در نهایت رقابت‌های بین‌المللی اسپانیا (اردیبشهت ماه) مرحله‌نهایی انتخابی تیم ملی خواهد بود، گفت: با توجه به این‌که رقابت‌های جهانی اوایل تیرماه برگزار می‌شود، من تا روز پنجشنبه هم به کرمی مهلت می‌دهم به اردوی تیم ملی برگردد در غیر این صورت نمی‌توانم حق کسی را پایمال کنم.

مربی در کنارم باشد نه مقابلم

این در حالی است که کرمی درباره مهلت چهارروزه‌ای که سرمربی تیم ملی برای او تعیین کرده است، گفت: چرا مهلت؟! اصلا چرا مربی باید مقابل من قرار بگیرد و در کنارم نباشد؟! مربی تیم ملی که فرد جوان و کم تجربه‌ای نیست. او باید حرف دل مرا بشنود و از من حمایت کند نه این‌که مقابلم قرار بگیرد و برایم مهلت تعیین کند. البته این را هم بگویم که پولادی و ذوالقدر، رئیس و دبیر فدراسیون همواره حامی من بوده‌اند و کریمی سرمربی تیم ملی هم حمایت‌های خوبی در این سال‌ها از من داشته است، اما نباید این طور با من برخورد کند.

رکوردی که شکسته نمی‌شود

این شرایط در حالی برای یوسف کریمی به‌وجود آمده که او طی روزهای گذشته از تلاشش برای شکستن رکورد هادی ساعی در رقابت‌های جهانی، یعنی کسب پنجمین مدال جهانی خبر داده بود. با وجود این، آرزوی کرمی نقش برآب شده، علاوه بر این‌که او خود تاکید دارد به هر قیمتی به تیم ملی برنمی‌گردد، حسن ذوالقدر دبیر فدراسیون هم تاکید کرد فدراسیون به تصمیم کرمی احترام می‌گذارد ضمن این‌که هادی ساعی مدیر تیم‌های ملی هم پیشتر از حضور نداشتن کرمی در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی خبر داده بود.

ساعی در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت: یک بازیکن اگر بداند در ترکیب تیم ملی جایی ندارد مسلما تصمیم به جدایی خواهد گرفت. کادر فنی تیم ملی با کرمی قبل از تعطیلات عید صحبت و به وی اعلام کرد برای بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار دارد اما کرمی گفت که برای این مسابقات انگیزه‌ای ندارد و می‌خواهد خود را برای پیکارهای جهانی آماده کند. به کرمی اعلام کردیم که شانس کمی برای حضور در ترکیب تیم جهانی دارد و او نیز قبول کرد که شرایطش را بهتر کند. از آنجا که باید به مردم پاسخگو می‌شدیم با در نظر گرفتن شرایط کرمی و حریفش خدابخشی این تصمیم را گرفتیم.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها