کلاهبردار تحت تعقیب در آخرین مرحله و به بهانه فروش80 هزار دلار، از مالباختگان سرقت کرد و متواری شد

فریب مردم با خودروهای گران‌قیمت اجاره‌ای

فرد شیادی که با خودروهای اجاره‌ای و به بهانه تهیه ارز، نزدیک به 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۲۳۱۰

به گزارش پلیس آگاهی تهران، چندی پیش فردی با مراجعه به کلانتری 166 لشگرک به ماموران گفت: جوانی سی و شش ساله به بهانه تهیه دلار و ارز خارجی با قیمت پایین از وی 200 میلیون تومان گرفته و متواری شده است.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی لواسانات، به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم گفت: چندی پیش در یک مهمانی با جوانی به نام «مجتبی» آشنا شدم که مدعی بود در زمینه واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا فعالیت می‌کند.

او در هر مهمانی یا قرار ملاقات با انواع خودروهای مدل بالای چند صد میلیونی حاضر می‌شد و به این ترتیب با ظاهرفریبی، اعتماد من و دیگران را جلب ‌کرد. پس از مدت کوتاهی، مجتبی مدعی شد در زمینه تهیه ارز و دلار آن هم با قیمت پایین‌تر از بازار فعالیت دارد؛ به طوری که چند بار هم دلار با قیمت پایین‌تر برای ما تهیه کرد و این مساله باعث اعتماد من و دیگران به او شد.

مالباخته افزود:‌ چند روز پیش مجتبی مدعی شد حدود 80 هزار دلار با قیمت بسیار مناسب در اختیار دارد و به من پیشنهاد کرد دلارها را بخرم. من هم موضوع را با چند نفر از دوستانم در میان گذاشتم و در نهایت مبلغ مورد درخواست وی را به حسابش واریز کردیم و قرار شد او دلارها را طی 24 ساعت به ما تحویل دهد، اما پس از گذشت این زمان، وقتی با وی تماس گرفتیم، 72 ساعت از ما فرصت گرفت، اما در این مدت نیز در محل قرار حاضر نشد و تلفن همراهش را هم خاموش کرد و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم.

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع یافتند مجتبی سی و شش ساله خودروهای مدل بالا را از یکی از دفاتر کرایه خودرو در شمال شهر تهران اجاره کرده؛ به‌طوری که بابت کرایه برخی از خودروها روزانه بیش از یک میلیون تومان پرداخت کرده است.

همچنین در بررسی حساب بانکی مجتبی، معلوم شد این حساب متعلق به زن جوانی است که چندی پیش از سوی متهم به بهانه فروش اینترنتی سیگار برقی، استخدام شده و پس از مدت کوتاهی و به درخواست متهم، حساب باز کرده و کارت اعتباری خود را در اختیار وی قرار داده است.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اعلام خبر انتشار تصویر متهم متواری گفت:‌ با توجه به افزایش ارزش مالی پرونده به بیش از پنج میلیارد ریال و همچنین تعداد مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی متهم و با هدف دستگیری وی، دستور انتشار تصویر متهم بدون پوشش چهره از سوی قاضی شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی لواسانات صادر شده است. از شهروندانی که از مخفیگاه یا محل تردد وی اطلاعی دارند، درخواست می‌شود با شماره 21868306 تماس بگیرند. همچنین از دیگر مالباختگان و شاکیان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی شده‌اند، دعوت می‌شود برای طرح شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان تجریش، خیابان نیاوران، سه‌راه‌یاسر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها