نمایندگان ارشد حماس در نشستی با حضور خالد مشعل در قاهره، او را برای چهار سال دیگر به رهبری حماس برگزیدند. خالد مشعل که سال‌هاست در تبعید زندگی می‌کند، از سال ۲۰۰۴ در راس جنبش حماس قرار گرفت. گرچه وی سال گذشته گفته بود قصد ندارد در این مقام باقی ‌بماند، اما انتخاب دوباره او غیرمنتظره نبود.
کد خبر: ۵۵۱۶۱۲

با وجود انتقاد جریان‌های تندروی حماس به هنیه، یکی از رهبران این گروه درباره انتخاب مجدد خالد مشعل گفت که حماس ترجیح می‌دهد از وجود مشعل به دلیل مناسبات خوب او با سران کشورهای عرب سود ببرد. قطر، مصر و بسیاری از کشورهای عربی از خالد مشعل حمایت می‌کنند. در نشستی دوروزه که از یکشنبه هفته گذشته در قاهره آغاز شد، این رهبری جدید انتخاب شد.

همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دولت حماس در نوار غزه و موسی ابومرزوق، عضو ارشد حماس به عنوان معاونان هنیه برگزیده شدند. نشست شورای مشورتی حماس با حضور بیش از ۷۰ عضو برگزار شد. مشعل پس از شهادت شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی، بنیانگذاران حماس، سومین رهبر این سازمان شد.

خالد مشعل در اولین سخنرانی خود پس از به دست گرفتن مجدد رهبری جنبش حماس، ضمن تشریح مواضع این جنبش در مسائل مختلف داخلی و خارجی از تمامی کشورهای اسلامی و عربی دعوت کرد از مقاومت حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ایراد نطقی در حاشیه مشارکت در گردهمایی بین‌المللی فعالان حوزه قدس در قاهره پایتخت مصر تاکید کرد که منابع مالی رسمی و مردمی که از حماس حمایت می‌کردند، پس از بهار عربی تحت تاثیر تحولات کشورهای عربی قرار گرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: همدلی و انسجام میان رهبران حماس حتی از روزی که به غزه سفر کرد و مورد استقبال گرم و باشکوه رهبران و ساکنان غزه قرار گرفت، بیشتر شده است. این رهبر فلسطینی در پایان از ملت‌ها و رهبران کشورهای عربی دعوت کرد قدس را نماد خود قرار دهند و تحرکات و اقدامات عملی برای دفاع از قدس انجام داده و این آزادسازی قدس را به یکی از دغدغه‌های اصلی خود تبدیل کرده و فقط به شعار اکتفا نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها