کره شمالی آرایش جنگی گرفت

آماده باش برای حمله موشکی به آمریکا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز جمعه دستور آماده باش برای حملات راهبردی موشکی به خاک آمریکا و پایگاههای نظامی این کشور را پس از پرواز هواپیماهای بمب افکن استیلت آمریکا بر فراز کره جنوبی صادر کرد.
کد خبر: ۵۵۱۰۹۷
آماده باش برای حمله موشکی به آمریکا

این دستور در حالی صادر شد که «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا با اوج گرفتن تنش در شبه جزیره کره گفت: واشنگتن از تهدیدهای جنگجویانه پیونگ یانگ مرعوب نخواهد شد و آماده نشان دادن واکنش به هر رخدادی است.

«کیم» شب گذشته در یک نشست اضطراری با فرماندهان ارشد نظامی خود دستور آماده باش یگانهای موشکی را چند ساعت پس از ورود هواپیماهای بمب افکن استیلت بی – 2 آمریکا که توانایی حمل تسلیحات هسته ای را دارند به تمرین های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی که اکنون در جریان است، صادر کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور گزارش داد: در صورت هرگونه اقدام تحریک آمیز بی پروای آمریکا، نیروهای کره شمالی باید بی رحمانه به خاک آمریکا، پایگاههای آن در اقیانوس آرام از جمله هاوایی و گوام و خاک کره جنوبی حمله کننند.

کیم در ادامه پیام خود گفته است: زمان تسویه حساب با امپریالیست های آمریکایی فرا رسیده است.

رهبر کره شمالی همچنین گفته است: پرواز هواپیماهای استیلت بیش از یک نمایش ساده قدرت و برابر با ضرب الاجل آمریکا است که جرقه آتش جنگ هسته ای را به هر بهایی روشن خواهد کرد.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام نظامی این کشور که نام وی فاش نشده است، گزارش داد که افزایش شدید تحرکات کارکنان و خودروها در تاسیسات موشکی برد متوسط و دوربرد کره شمالی شناسایی شده است.

آمریکا بندرت پرواز هواپیماهای بی – 2 را در شبه جزیره کره اعلام می کند که هنوز در وضعیت جنگی به سر می برد.

این هواپیما که توانایی گریز از سامانه های دفاع ضد هوایی را دارد، به اهدافی در جریان درگیریهای صربستان، افغانستان، عراق و لیبی حمله کرده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها