ناگفته هایی از عناصر مسلح سوریه

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی ناگفته هایی از عناصر مسلح سوریه را ارائه کرد.
کد خبر: ۵۵۱۰۷۳
ناگفته هایی از عناصر مسلح سوریه

دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی درباره گروه های مسلح در سوریه اعلام کرد: بیانیه ایمن الظواهری، سرکرده القاعده، درباره توصیف کردن خاک سوریه به عنوان «منطقه جهاد» جنجال درباره انتقال افراد موسوم به «جهادی» را به این کشور فیصله نداد. در همین حال این گروه ها مسئولیت بسیاری از عملیات انتحاری را در سوریه برعهده گرفته اند.

این شبکه افزود: تونسی ها و لیبیایی ها دارای گردانی مستقل هستند. چچنی ها نیز به سرکردگی ابو عمر الچچنی گردانی مخصوص به خود را تشکیل داده اند. به آنها در خاک ترکیه پایگاه های آموزشی داده شده است. آنها در دهه هفتاد قرن گذشته نیز در همان جا علیه روسیه آموزش می دیدند.

القاعده سال پیش در ساختمان امنیتی دولت و پلیس سوریه بمب گذاری کرد. پس از آن در مراکز امنیتی و نظامی ده ها بمب گذاری انجام دادند. واشنگتن این گروه را در فهرست تروریستی قرار داد. منابع مخالفان از وجود15 تا 20 هزار عنصر داوطب مسلح در سوریه سخن می گویند که مشتاق جنگ هستند.

آرایش انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت پس از فعالیت و تبلیغات آزادانه افراد در قالب تمامی ائتلاف‌ها سه نفر را انتخاب می‌کند و این سه نفر متعهد می‌شوند تا در یک مرحله دیگر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره برنامه «جامعه روحانیت  مبارز» برای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جامعه روحانیت پس از فعالیت و تبلیغات آزادانه افراد در قالب تمامی ائتلاف‌ها به نظر سنجی و ارزیابی می‌پردازد.

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز شخص خاصی را در ائتلاف‌های اصولگرایان معرفی کرده است یا خیر، گفت: تاکنون جامعه روحانیت به مصداق مشخصی نرسیده است.

درگیری گروهک های ضد انقلاب

شکست های پیاپی رضا پهلوی برای ایجاد یک شورایی هر چند کوچک و عدم توان اداره آن سبب گردیده است که سازمان های اطلاعاتی غربی ضمن ناامیدی از تاثیر گذاری این شورا در داخل کشور ایران، سطح حمایت های خود را با این شورا کاهش دهند و این تشکیلات را یک ورشکسته سیاسی حساب نمایند.

به گزارش جهان، اختلاف و درگیری در گروهک های ضد انقلاب موضوع جدیدی نیست، از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که افراد میهن فروش و فراری برای مبارزه با انقلاب اسلامی،  گروه هایی را تاسیس کردند تا ارتزاقی داشته باشند، این درگیری ها و اختلاف شان با یکدیگر نیز بوده است.
 
اما چند وقتی است عناصر ضد انقلاب مشغولیتی تازه به نام شورای ملی پیدا نموده اند که پیش از آنکه بتوانند فعالیتی داشته باشند و از طریق آن به نوایی برسند دچار اختلاف و درگیری شده اند به گونه ای که در بیان اختلافات نیز رقابت دارند.

گفت‌وگو تنها راه حل موضوع هسته‌ای ایران

رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس» در بیانیه پایانی نشست خود در دوربان (آفریقای جنوبی) با به رسمیت شناختن حق ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای، تنها راه مسائل پیرامون آن را مذاکره و اجتناب از راه حل نظامی دانستند.

به گزارش  فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس» معتقدند که تنها راه حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو است.

رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس» همچنین در مورد تهدید به استفاده از توان نظامی علیه ایران و همچنین اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور از سوی برخی کشورها ابراز نگرانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها