امیر محبیان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی مجله پنجره، به ترسیم فضای سیاسی کشور و برنامه‌های جریان انحرافی پرداخته و گفته است:احمدی‌نژاد مسلما برای موفق ساختن نامزد مورد نظرش بر دو تاکتیک کمک‌های اقتصادی‌ توده‌ای و جنجال‌ها بر افشاگری‌های سیاسی به عنوان فاکتورهای تاثیرگذار در صحنه سیاسی و افکار عمومی بهره گرفته و خواهد گرفت؛ افشاگری‎ها برای برگرداندن نظرها ازنامزدهای رقیب به مثابه ترمزی برای آنها و کمک‎های مالی نیز برای ایجاد ارتباط میان توده‌ها ونیازهایشان با بقای دولت فعلی یا سیاست‌های آن.
کد خبر: ۵۵۱۱۴۳
برنامه احمدی‌نژاد برای پیروزی نامزد مورد نظر

وی افزود: احمدی نژاد همواره از دوقطبی کردن انتخابات سود برده است. احتمالا در این دوره نیز به دنبال شکل‌دهی به نوعی از قطبیت در فضای سیاسی انتخابات خواهد بود؛ دو قطبی هاشمی- احمدی‌نژاد یا احمدی نژاد- لاریجانی‌ها یا بازارگرایان و جامعه گرایان یا دو قطبی‌های خطرناک‌تر دیگری که می‌تواند چالش‌های جدی‌تری پدید آورد.

تمرکز جبهه اصلاح طلبان بر روی 4 ضلعی

مجید محتشمی ،سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با آریا اظهارداشت:در جلسه اخیر جبهه اصلاح طلبان مباحث مختلفی درباره کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان مطرح شد که عموم مذاکرات و بحث های داخل این جبهه  بر نامزدی آقایان کواکبیان،کمالی ،اسحاق جهانگیری و عارف متمرکز شد البته اگر چنانچه چهره های جدید در آینده برای کاندیداتوری مطرح شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود:تمرکز فعلی جبهه اصلاح طلبان بر روی 4 ضلعی است که به صورت رسمی یا تلویحی اعلام کاندیداتوری کرده اند بنابراین تلاش ما این است که کنگره بزرگ اصلاح طلبان را در 30فروردین برگزار کنیم .
این فعال سیاسی تصریح کرد:اصلاح طلبان باید بر روی یک کاندیدای واحد اجماع کنند زیرا در این صورت شانس پیروزی اصلاح طلبان دوچندان خواهد شد.

ایران بزرگ‌ترین برنده حمله آمریکا به عراق

خبرنگار لس‌آنجلس تایمز در بغداد ضمن تاکید بر اینکه ایران برنده اشغالگری آمریکا در عراق بوده است، از شکست ماموریت اخیر «جان کری» در سفر به بغداد خبر داد.

به گزارش فارس، «ند پارکر»، خبرنگار روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» در گزارشی از بغداد نوشت: ده سال پس از تهاجم ایالات متحده به عراق برای بیرون راندن صدام حسین، رئیس‌جمهور سابق این کشور، برنده ژئوپلتیک این جنگ دشمن آمریکایی‌ها یعنی «ایران» به‌نظر می‌رسد.

نیروهای نظامی آمریکایی مدت‌هاست که عراق را ترک کرده‌اند و مقامات عراقی می‌گویند که ایالات متحده دیگر دارای نفوذ سیاسی در عراق نیست. صدام حسین مرده است اما ایران در میان طبقه حاکمه شیعی جدید عراق به نفوذ دست یافته و این نفوذ رو به رشد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها