هزینه تهاجم آمریکا به عراق به چهار تریلیون دلار می‌رسد

یک مؤسسه پژوهشی آمریکایی اعلام کرد؛ هزینه جنگ آمریکا در عراق به یک تریلیون و هفتصد میلیارد دلار رسیده است و بر اساس تازه‌ترین آمارها ممکن است این هزینه به چهار تریلیون دلار برسد.
کد خبر: ۵۵۰۷۴۳
هزینه تهاجم آمریکا به عراق به چهار تریلیون دلار می‌رسد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه الاخبار چاپ لبنان ، هر روز که می‌گذرد، آمارهای تازه‌ای درباره هزینه جنگ آمریکا در عراق فاش می‌شود.

تازه‌ترین آمارها به مؤسسه پژوهش های بین المللی دانشگاه براون آمریکا تعلق دارد که اعلام کرده است ممکن است هزینه جنگ عراق به چهار تریلیون دلار برسد.

افزایش هزینه های لشگری کشی آمریکا به عراق در حالی اعلام می‌شود که همزمان با دهمین سالگرد تهاجم آمریکا در هفته جاری،عراق روز خونینی را پشت سر گذاشت به طوری که بر اثر انفجار یازده خودروی بمب گذاری شده در مناطق مختلف بغداد، بیش از دویست نفر کشته و زخمی شدند.

در این پژوهش که هزینه های طرح جنگ نام دارد، آمده است: هزینه جنگ آمریکا در عراق به یک تریلیون و هفتصد میلیارد دلار رسیده است و علاوه بر این چهارصد و نود میلیارد دلار مبلغ پرداختی ها به کهنه نظامیان آمریکایی است که طی چهار دهه آینده و با احتساب سود به بیش از شش تریلیون دلار خواهد رسید.

در این پژوهش با اشاره به تلفات جانی جنگ عراق آمده است: دستاوردهای آمریکا در این جنگ کم بود و علاوه بر این به تقویت نظامیان مسلح افراطی در منطقه کمک کرد. همچنین دویست و دوازده میلیارد دلاری که برای بازسازی عراق اختصاص داده شده بود به دلیل صرف این هزینه در امور امنیتی و هدر دادن مبلغ زیادی از آن، نتیجه بخش نبود.

newsQrCode
برچسب ها: جنگ عراق آمریکا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها