از شامگاه چهارشنبه تاکنون و با اعلام این خبر ‌که خورخه ماریو برگولیو با عنوان پاپ فرانسیس اول به عنوان رهبر‌کاتولیک‌های جهان انتخاب شده است، منابع خبری پر بوده از پیام‌های تبریک و تهنیت مقام‌های بین‌المللی یا ابراز امیدواری برخی نسبت به موفقیت پاپ جدید در زمینه غلبه بر مشکلات واتیکان، اما در این میان برخی گزارش‌ها به حواشی و جزئیات بیشتری از زندگی این پاپ هفتاد و‌شش‌ساله زاده شهر بوئنوس آیرس آرژانتین پرداخته است.
کد خبر: ۵۵۰۲۹۶
پاپ جدید؛ از ساده‌زیستی تا تنفس با یک ریه

پاپ جدید از خانواده‌ای کارگر است و برخلاف کاردینال‌های فعلی، تحصیلات اولیه‌اش نه در علوم دینی که در رشته شیمی بوده است.

از سوی دیگر، گروهی پس از اعلام نام برگولیو به عنوان پاپ جدید اعلام کردند وی جزو نامزدهای محبوب برای جانشینی پاپ بندیکت شانزدهم نبود؛ زیرا انتخاب او برای بسیاری که انتظار داشتند دویست‌‌و‌شصت‌ و ششمین پاپ جوان‌تر باشد، تعجب‌آور بود.

این تعجب حتی مردم زادگاه خود پاپ را نیز دربر ‌گرفت؛ البته این حس خیلی زود جای خود را به شادی داد و مردم آرژانتین با به صدا در آوردن بوق اتومبیل‌هایشان شادی خود را نشان دادند.

طی سال‌های اخیر، موعظه‌های ماریو برگولیو در آرژانتین بسیار تاثیرگذار بود. او بیشتر بر عدالت اجتماعی تاکید کرده و غیرمستقیم از دولت به‌دلیل توجه کم به طبقات فقیر اجتماع انتقاد می‌کرد.

برخی کارشناسان واتیکان می‌گویند، علاوه بر این موارد، ساده‌زیستی یکی دیگر از دلایل محبوبیت فرانسیس اول است.

به گزارش بی.بی.سی، او با اتوبوس به محل کارش می‌رود، در سفرهایش به رم در قسمت درجه دو توریستی هواپیما می‌نشست و در یک آپارتمان ساده زندگی می‌کرد.

وی همچنین به کاردینالی شهرت دارد که آشپز ندارد و غذایش را خودش می‌پزد. در این میان، یکی از نگرانی‌های کلیسای کاتولیک از بابت سلامت پاپ است. پاپ جدید که نخستین رهبر کاتولیک‌های جهان از آمریکای‌جنوبی است، در دوران نوجوانی به دلیل ابتلا به عفونت، یکی از ریه‌های خود را از دست داده است.

دلیل این مساله این بوده که احتمالا در آن زمان آنتی‌بیوتیک‌هایی که امروز به‌طور رایج برای معالجه چنین عفونت‌هایی استفاده می‌شود، چندان در دسترس نبوده‌ و پزشکان به‌منظور محافظت بیماران از مشکلات بیشتر و به عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش عفونت، ریه عفونی را خارج می‌کردند.

مرتضی فغانی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها