564 تن محصول سیب‌زمینی در انبار گمرکات مرز بین‌المللی مهران به سبب تخلیه نشدن بموقع و بارگیری به سمت کشور مقصد، نابود و فاسد شد.
کد خبر: ۵۴۹۵۰۸

مدیرکل گمرکات استان ایلام با تائید این خبر به ایرناگفت: این محموله سیب‌زمینی به علت پایین بودن کیفیت، بسته‌بندی نامرغوب و غیراصولی از طرف کشور مقصد تحویل گرفته نشد و پس از انباشت نزدیک به دو ماه در انبار گمرکات استان از بین رفت.

خلیل حیدری افزود: فروشنده این محموله که از تاجران استان‌های شمال غرب کشور است، حاضر به تحویل سیب‌زمینی فروخته‌شده‌اش نشد که این مساله به تخلیه محموله و فاسد شدن آن در انبار گمرکات منجر شد.

وی ارزش این مقدار سیب‌زمینی را بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرد.

خرابی این محموله در حالی است که هم‌اکنون و در آستانه عید نوروز هر کیلوگرم سیب‌زمینی با قیمت بیش از 15 هزار ریال در میدان‌های تره‌بار شهر مهران به خریداران عرضه می‌شود. فرماندار مهران نیز در این‌باره گفت: پس از اطلاع از وجود این مقدار سیب‌زمینی در انبار گمرک برای جلوگیری از هدررفت و به منظور عرضه آن به مردم و نیازمندان با مالکان و مسئولان مرتبط با آن رایزنی انجام شد، اما مورد مخالفت آنان قرار گرفت.

حجت‌الله نصیری‌پور افزود: به صاحبان این محموله سیب‌زمینی (خریدار و فروشنده) پیشنهاد خرید نیز داده‌اند که به سبب اختلاف میان آنها نتیجه مثبتی حاصل نشد.

وی از مسئولان قضایی خواست با کسانی که باعث هـدررفت سرمایه‌ کشور و وارد آمدن این‌گونه زیان‌ها می‌شوند، برخورد قانونی انجام شود.پایانه مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهم‌ترین کانون صادرات کالا، میوه و تره‌بار به عراق است.

بر پایه آمارهای رسمی از فروردین تا پایان بهمن امسال نزدیک به 800 میلیون دلار کالای غیرنفتی از راه پایانه بازرگانی مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها