مسافران فریب دلالان بلیط را نخورند

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به حضور دلالان در فرودگاه ها و اقدام آنان نسبت به فروش بلیط به مسافران اشاره کرد و افزود: این بلیط ها عمدتا جعلی هستند بنابراین مسافران، بلیط های پروازی خود تنها از آژانس های معتبر خریداری کنند.
کد خبر: ۵۴۹۴۱۹
مسافران فریب دلالان بلیط را نخورند

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ حسن مهری امروز در جمع خبرنگاران از کشف 446 کیلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه های کشور طی 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه درسال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 241 کیلوگرم از کشفیات فوق تریاک و شیره آن و 186 کیلوگرم نیز شیشه است.

سرهنگ مهری یادآور شد: طی این مدت، شش هزار و 38 نفر حاملان مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه دستگیر شدند که 528 نفر آنان زن بودند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به شناسایی و انهدام باندهای مواد مخدر توسط این پلیس، تصریح کرد: روز گذشته یکی از سرکرده های باند شیشه توسط ماموران ما در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی در تهران دستگیر و در بازرسی از منزل وی حدود یک میلیارد تومان پول نقد و تعدادی سلاح کشف و ضبط شد.

سرهنگ مهری تصریح کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) با 65 درصد، فرودگاه بندرعباس با 8.5 درصد، فرودگاه شیراز هشت درصد، مهرآباد 5.5 درصد و فردگاه زاهدان با پنج درصد به ترتیب بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر را به خود اختصاص داده اند.

این مقام انتظامی همچنین دستگیری 17 تبعه افغانی غیرمجاز و دو جاعل اسناد دولتی به همراه کشف آلات و ابزار جعل طی این مدت را یادآور شد.

وی از کشف یک میلیون و 617 هزار دلار، 111 هزار یورو و 41 کیلو گرم طلای قاچاق در فرودگاه های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه بانک مرکزی، مسافران در سفرهای خارجی مجاز به خروج 150 گرم طلا و پنج هزار دلار می باشند در غیراین صورت با خاطیان برخورد شده و طلا و دلارهای آنان تحت عنوان قاچاق توسط پلیس ضبط می شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور ارزش ریالی کالای قاچاق که طی 11 ماهه گذشته توسط این پلیس کشف شده را 11 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد.

سرهنگ مهری همچنین در خصوص سفر حج عمره امسال، اظهار داشت: سفر حج امسال از 25 دی ماه آغاز شد و 125 هزار نفر حجاج از 19 ایستگاه پروازی و با 387 پرواز به سرزمین وحی، اعزام شدند.

به گفته این مقام انتظامی، در مراسم حج تمتع سال گذشته و امسال هیچ زائری توسط پلیس عربستان به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر نشد که این امر یک موفقیت بزرگ برای کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برخورد با افراد بدحجاب در فرودگاه ها نیز اظهارداشت: پلیس ابتدا پس از راهنمایی آنان به گیت، به این افراد تذکر می دهد اما در صورت عدم توجه، این مسافران از پرواز منع شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

این مقام انتظامی به حضور دلالان در فرودگاه ها و اقدام آنان نسبت به فروش بلیط به مسافران اشاره کرد و افزود: این بلیط ها عمدتا بدون نام و جعلی هستند بنابراین مسافران، بلیط های پروازی خود تنها از آژانس های معتبر خریداری کنند.

سرهنگ مهری یادآور شد: پلیس با این دلالان به شدت برخورد می کند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور یادآور شد: علیرغم حضور پلیس فرودگاه و نیز وجود دوربین های مداربسته در گیت های ورودی، مسافران باید همواره مراقب بار خود باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها