حداقل حقوق ماهانه کارگران با حدود 100 هزار تومان افزایش به 487 هزار و 500 تومان رسید

افزایش 25 درصدی حقوق کارگران در سال آینده

در چهارمین نشست شورای عالی کار که دیروز دوشنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد کارگران با 25 درصد افزایش برای سال آینده ماهانه 487هزار و 500تومان تعیین شد.
کد خبر: ۵۴۹۰۰۹

به گزارش ایرنا، حداقل دستمزد کارگران بعد از چهار نشست شورای عالی کار که طی هفته‌های گذشته در محل این وزارتخانه با حضور شرکای اجتماعی کار برگزار شده بود، تعیین شد.

حداقل دستمزد کارگران برای سال 91 براساس مصوبه شورای عالی کار 389 هزار و 754 تومان به اضافه 35 هزار تومان بن تصویب شده بود. به‌این ترتیب دستمزد ماهانه هر کارگر حدود صد هزار تومان افزایش یافته است. دستمزد سالانه کارگران اسفندماه هر سال در شورایی سه‌جانبه تعیین می‌شود.

در همین حال، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که برخی مزایای جانبی حقوق کارگران مانند حق بن نقدی و حق مسکن کارگران برای سال 92 هیچ‌گونه افزایشی نیافته است، گفت: تمام افزایش‌ها در حداقل دستمزد در نظر گرفته شده است.اسدالله عباسی در پایان نشست شورای عالی کار در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مجموع افزایش حقوق سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار بیش از 30 درصد خواهد بود. نرخ تورمی که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد به میزان 30.2 درصد برای پایان بهمن امسال بود. وی همچنین از افزایش حدود 10 درصدی دستمزد سایر سطوح مزدی بعلاوه روزانه 2000تومان خبرداد و گفت: پایه سنواتی نیز برای هر روز از 250 تومان به 300 تومان افزایش یافته است. سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان در مورد افزایش حق بن نقدی که در سال جاری 35 هزار تومان در هر ماه است، تصمیم جدیدی اتخاذ نکردند. در سال‌جاری حق مسکن کارگران ماهانه ده‌هزار تومان است که آن هم افزایشی نخواهد داشت.

الزام کارفرمایان به پرداخت پایه سنواتی

از سوی دیگر یک عضو شورای عالی کار از تصویب الزام کارفرمایان به پرداخت پایه سنواتی از ابتدای سال آینده و افزایش حق اولاد کارگران به 62 هزار تومان خبر داد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه‌ دیروز شورای عالی کار مصوب شد تا کارفرمایان پایه سنواتی همه‌ کارگران قراردادی را که یک سال سابقه‌ کار دارند، پرداخت کنند و از ابتدای سال آینده کارفرمایان مکلف به پرداخت پایه‌ سنواتی خواهند بود.وی همچنین از افزایش پایه سنوات روزانه به 300 تومان خبر داد و گفت: این رقم امسال 250 تومان تعیین شده بود که در جلسه‌ دیروز شورای عالی کار به 300 تومان افزایش پیدا کرد. احمدی با اشاره به تصویب افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران برای سال آینده افزود: در بخش سایر سطوح مزدی 10 درصد افزایش به اضافه 1984 تومان به تصویب رسید. وی تصریح کرد: متاسفانه کارفرمایان زیر بار افزایش حق مسکن نرفته‌اند. بن کارگری هم افزایش نیافت ولی حق اولاد که برای امسال 38 هزار و 970 تومان تعیین شده بود، سال آینده افزایش یافته و به رقم 62 هزار تومان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها