آخرین امکانات فتوشاپ تا امروز

حدود یک‌سال از ارائه نسخه جدید فتوشاپ می‌گذرد، نسخه‌ای که فتوشاپ سنت‌شکنی کرده و برخلاف نسخه‌های پیشین که تغییرات زیادی در آنها به چشم نمی‌خورد، تغییرات بنیادینی اعمال و خواسته‌های بسیاری از کاربران را تامین کرده است.
کد خبر: ۵۴۸۴۰۲

تحولاتی چون تغییر ظاهر کاربری و تیره‌شدن آن در جهت افزایش تمرکز کاربر روی موضوع، پشتیبان‌گیری خودکار و امکان ریکاوری فایل‌های از دست رفته، اضافه‌شدن ابزارهای جدیدی چون Content-Aware Move Tool برای جابه‌جایی موضوعات تصویر بدون برجای ماندن اثر جابه‌جایی و Mixer Brush به منظور ایجاد قلم‌موهای ترکیبی و هوشمند‌تر‌شدن ابزار Patch با اضافه‌شدن حالت Content-Aware به آن، تغییرات بنیادین در وکتورها و امکان تعریف حاشیه برای وکتور، اضافه‌شدن امکانات جدید و متنوع به قابلیت‌های سه‌بعدی، اضافه‌شدن مدیریت پنل لایه‌ها با امکان فیلترکردن محتویات آن و ده‌ها ویژگی منحصر به‌فرد دیگری که کار با فتوشاپ را متحول کرد.

همچون سایر نرم‌افزارها که با فراگیر‌شدن ایرادها و اشکال‌های آنها نمایان می‌شود، این نرم‌افزار نیز با گسترش مصرف خطاها و اشکالات خود را نمایان کرد تا در نهایت شرکت ادوب مجبور شود با ارائه یک بسته به‌روزرسانی به حل این مشکلات که از بازخورد استفاده کاربران از فتوشاپ جمع‌آوری شده بود، اقدام کند؛ ایرادهایی چون کرش‌کردن ناگهانی سیستم و بسته‌شدن فتوشاپ، کارکرد نادرست برخی ابزارها هنگام استفاده، رندر‌نشدن انعکاس‌ها در حالت Ray Traced و برخی ایرادهای دیگر از جمله مواردی بود که شرکت ادوب را ناگزیر به ارائه به‌روزرسانی کرد.

برای دریافت بسته به‌روزرسانی فتوشاپ نسخه CS6 که آن را به نسخه CS6.1 ارتقا می‌دهد (13.0.1.1) دو روش وجود دارد؛ در روش اول باید از داخل خود نرم‌افزار فتوشاپ منوی Help و گزینه Update را انتخاب کنیم که البته این روش برای نسخه‌های قفل شکسته یا کاربران ایرانی ـ که به علت تحریم از دسترسی به برخی بخش‌های سایت ادوب محروم هستند ـ روش مناسبی نیست. در روش دوم، فایل به‌روز‌رسانی فتوشاپ با نام Photoshop_CS6_13_0_1_1_upd.zip را در اینترنت جستجو کرده و آن را با حجمی حدود 22 مگابایت دانلود و سپس به روش زیر عمل کنید:

1 ـ ابتدا فایل دانلود شده را به کمک نرم‌افزار‌های فشرده‌ساز از حالت فشرده خارج کنید.

2‌ـ در صورت وجود آنتی‌ویروس آن را به صورت موقت غیرفعال کنید.

3 ـ از وجود پوشه اصلی فتوشاپ با نام Adobe Photoshop CS6 در مسیر Program files اطمینان حاصل کنید. (در صورتی که هنگام نصب، نام پوشه اصلی را تغییر داده باشید باید فتوشاپ را دوباره با حالت پیش‌فرض نصب کنید تا بسته به‌روزرسانی قابل استفاده شود)

4 ـ روی فایل Adobe Patch installer که داخل پوشه دانلود شده وجود دارد کلیک ‌کنید و نصب را مطابق مراحل ارائه شده ادامه ‌دهید.

باید توجه داشت بسته به‌روزرسانی فقط روی نسخه نهایی فتوشاپ نصب خواهد شد و این بسته روی نسخه بتا نصب نمی‌شود. برای چک‌کردن نسخه فتوشاپ ابتدا آن را اجرا کرده و سپس از منوی Help گزینه About Photoshop را انتخاب ‌کنید تا پنجره معرفی فتوشاپ باز شود، در صورتی که در قسمت بالای این پنجره مقابل عبارت Version عدد 13.0.1 نوشته شود، نسخه نهایی است و در صورتی که 13.0 را مشاهده می‌کنید نسخه آزمایشی روی سیستم‌تان نصب شده است.

طبق اعلام شرکت ادوب بعد از به‌روز‌رسانی، دو ایراد امنیتی، 31 ایراد قفل‌کردن برنامه حین اجرا، 18 ویژگی سه‌بعدی و 15 ویژگی گرافیکی و طراحی اصلاح می‌شود. از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده با نصب به‌روزرسانی فتوشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 ـ به‌روزرسانی پلاگین Camera Raw و اضافه‌شدن چند امکان جدید مثل ویرایش فایل‌های HDR و اضافه‌شدن گزینه Color به تب Lens Correction.

2 ـ اضافه‌شدن امکان اعمال فیلترهای Liquify و Blur Gallery با حالت Smart Filter که امکان ویرایش فیلتر اعمال شده را پس از تائید و در هر حالت دلخواه فراهم می‌کند.

3 ـ به‌روزرسانی ابزار Crop و اضافه‌شدن حالت‌های پیش فرض بیشتر و امکان پاک‌کردن طول و عرض‌های وارد شده و تغییر رزولوشن.

4 ـ امکان تعریف شرط برای اجرای اکشن‌ها؛ اکشن‌ها، کاربردهای بسیار فراوانی در سرعت بخشیدن به کارها در فتوشاپ دارند و از نسخه 4 فتوشاپ که معرفی شده بود تغییرات چندان مهمی نکرده بود تا این‌که در نسخه CS6 امکان جدید ضبط عملکرد ابزارهای جعبه ابزار فتوشاپ به آن اضافه شد و در نسخه CS6.1 امکان تعریف شرط برای اجرای اکشن به وجود آمده که در صورت برقرار بودن شرط مورد نظر روی تصویر یک اکشن خاص و در صورت عدم برقراری شرط (Else) اکشن دیگری اجرا می‌شود. این عمل از طریق گزینه Insert Conditional در بخش تنظیمات پانل Action و پس از انتخاب اکشن مورد نظر، قابل فراخوانی و اجراست.

5 ـ پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های کیفیت بالای شرکت اپل (رتینا) برای نمایش بهتر و دقیق‌تر تصاویر و نوشته‌ها.

6 ـ پشتیبانی از تعداد پیکسل‌های بیشتر؛ نسخه‌های پیشین حداکثر تا 30000 پیکسل را پشتیبانی می‌کرد که این رقم در این نسخه به 65535 پیکسل در طول و عرض افزایش یافته است.

7 ـ در این به‌روزرسانی، فرامینی جادویی برای طراحان وب در نظر گرفته شده که کار آنها را در طراحی صفحات وب بسیار راحت‌تر و ساده‌تر می‌کند و دیگر به استفاده از پلاگین‌های جانبی یا تبدیل دستی طرح‌ها به کدهای CSS نیاز نیست و پس از انتخاب لایه مورد نظر با یک کلیک روی گزینه CSS در منوی لایه‌ها آن لایه براحتی به کد CSS تبدیل می‌شود که می‌توان از آن در طراحی صفحات وب استفاده کرد.

8 ـ علاوه بر ویژگی ذکر شده، ویژگی جالب دریافت فایل‌های Html و اضافه‌کردن رنگ‌های استفاده شده به پنل Swatch و ویرایش آنها به واسطه این به‌روزرسانی به نرم‌افزار اضافه شده است.

9‌ـ امکان جابه‌جایی راحت تر نقاط عطف در Shape‌ها و اشکال‌برداری.

10‌ـ افزایش فهرست فایل‌های اخیر (Recent) به صد فایل.

11‌ـ افزایش جلوه‌های سه‌بعدی با امکان مشاهده بلافاصله جلوه‌ها، سایه‌ها و انعکاس‌ها با استفاده از Open GL

12ـ بهینه‌سازی جزئیات بافت‌ها با افزایش دقت نورپردازی و استفاده از ایجاد نقشه‌بردارهای نرمال به صورت خودکار.

موارد ذکر شده جزو مهم‌ترین تغییرات انجام گرفته است که کمک بسیار فراوانی در راحت‌تر و روان‌تر انجام شدن کارها در فتوشاپ خواهد کرد.

نوید حاتمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها