متهم با تهدید مرد تاجر می‌خواست از او سند بگیرد

دوربین مدار بسته،‌مُشت سارق را باز کرد

راننده اتوبوس که با طرح نقشه‌ای، قصد سرقت 270 هزار دلار از تاجر پارچه را داشت، تصور نمی‌کرد دوربین مداربسته تصاویر او و همدستانش را ضبط کرده است.
کد خبر: ۵۴۸۲۹۳

به گزارش پلیس آگاهی تهران، چند روز پیش فردی به نام طاهر سی و یک ساله که راننده اتوبوس‌ بین‌شهری است، با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان مدعی شد چهار نفر از وی زورگیری کرده‌اند.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای جنایی، به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

راننده اتوبوس یک هفته پس از تشکیل پرونده به پایگاه دوم آگاهی مراجعه و عنوان کرد ساعت 19 در خیابان آزادی، تقاطع خیابان شهید صالحی چند نفر با افشانه به من حمله و کیف‌دستی‌ام را که حاوی کارت ماشین، مدارک شناسایی، چند فقره چک و 270 هزار دلار بود، سرقت کردند.

طاهر گفت: چک‌ها و دلارهای سرقت شده، متعلق به دو نفر است که از من خواسته بودندآنها را در سردشت به فرد دیگری تحویل دهم.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به اظهارات راننده اتوبوس مشکوک شده و به تحقیق از صاحبان اصلی چک‌ها و دلارهای سرقت شده پرداختند که صاحب چک‌ها گفت طاهر به من گفته که چک‌ها را از داخل اتوبوس سرقت کرده‌اند. در این مرحله با اظهارات ضد و نقیض طاهر (راننده اتوبوس)، تحقیقات از وی ادامه یافت و معلوم شد او قصد داشته برگه و رسیدی از صاحب دلارها دریافت کند مبنی بر این که او هیچ پولی به وی پرداخت نکرده است. صاحب دلارها که در زمینه تجارت پارچه فعالیت دارد، به کارآگاهان گفت: زمانی که با تماس تلفنی طاهر اطلاع یافتم سارقان پول‌ها را سرقت کرده‌اند، بلافاصله به محل کار طاهر رفتم و همراه او، سوار اتوبوس شدم؛ پس از دقایقی ناگهان وی همراه برادرش با چاقو مرا تهدید کرده و مورد ضرب و جرح قرار دادند او سعی داشت برگه و رسیدی را از من دریافت کند که نشان دهد من پولی به وی پرداخت نکرده‌ام اما خوشبختانه با دخالت تعدادی از رانندگان اتوبوس موفق شدم پیش از امضای برگه و رسید از اتوبوس پیاده شوم.

تحقیقات پلیسی از محل سرقت

با اظهارات صاحبان چک‌ها و دلارها که همگی نشان از دروغ بودن گفته‌های طاهر داشت، کارآگاهان پایگاه دوم در محل زورگیری موفق به شناسایی یک نمایشگاه خودرو شدند که دوربین‌های مداربسته آن، تصاویر ساعت وقوع سرقت را ضبط کرده بود.

بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان داد، طاهر پس از پایین آمدن از پله‌های پل عابر پیاده به چهار نفر نزدیک و سپس از محل دور شده و پس از مدتی همراه یک کیف‌دستی نزد همان چهار نفر آمده و پول‌ها را به آنها تحویل داده و از محل دور ‌شده است. سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌دلایل و مدارک به‌دست آمده توسط کارآگاهان و مشخص شدن کذب بودن اظهارات متهم، قرار قانونی دو میلیارد تومانی از سوی دادیار پرونده صادر شده و متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها