افزایش مهاجرت لک لک سیاه از نیم کره شمالی به ایلام

مدیر‌کل محیط زیست استان ایلام گفت‌: جمعیت لک لک سیاه مهاجر از نیم کره شمالی در سایت‌های محیط زیست استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۸۱۴۶
افزایش مهاجرت لک لک سیاه از نیم کره شمالی به ایلام

غلامحسین کاظمی اظهار کرد: بر اساس سرشماری پرندگان در محیط زیست استان ایلام که از 16دی تا 9بهمن ماه سالجاری انجام گرفت، تعداد گونه لک لک سیاه به 50 پرنده افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در‌ آمارگیری‌های سال گذشته تعداد لک لک‌های سیاه در یکی از سایت‌های محیط زیست ایلام انگشت شمار بود، اما در سال جاری تعداد آنها به بین 40 تا 50 پرنده رسیده است.

کاظمی درباره امکان تکثیر این‌گونه نادر از لک لک‌ها در محیط زیست استان ایلام نیز گفت: در صورت جوجه آوری این گونه پرندگان نادر در سایت‌های محیط زیست استان ایلام امکان تکثیر جمعیت آنها در همین خاستگاه وجود دارد، اما شواهد نشان می‌دهد این پرنده از ایلام به عنوان یکی از مسیر مهاجرت خود استفاده می‌کند.

مدیر‌کل محیط زیست استان ایلام درباره علت افزایش جمعیت لک لک سیاه در زیستگاه‌های ایلام نیز گفت: امنیت و غذا ازجمله مهمترین آیتم‌هایی است که این پرنده را در ایلام زمین‌گیر کرده است‌.

کاظمی درباره امکان حلقه‌گذاری این پرندگان کمیاب نیز گفت: تنها درصورت جوجه آوری است که می‌توان این پرندگان را حلقه‌گذاری کرد تا مسیر تردد و خاستگاه‌های اصلی آنها را شناسایی کنیم.

وی خاستگاه اصلی لک لک سیاه را نیم کره شمالی اعلام کرد و گفت: مهاجرت این گونه از پرندگان به زیستگاه‌هایی در استان ایلام در نوع خود پدیده‌ای نادر تلقی می‌شود، زیرا اصولا زندگی لک لک سیاه در این زیستگاه تنها در یکی دو سال اخیر رصد شده است.

کاظمی سال گذشته از رصد 5 پرنده از گونه لک لک سیاه توسط دوربین‌های مخفی محیط زیست استان برای نخستین بار خبر داده بود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها