فروش ده میلیارد دلار نفت کاغذی به مردم به دلیل تعلل شرکت نفت برای امسال منتفی شد و پیش‌بینی می‌شود در صورت موافقت مجلس، این اوراق در قالب قرارداد سلف نفتی از بهار سال آینده به مردم عرضه شود.
کد خبر: ۵۴۷۶۷۵

به گزارش مهر، پس از توقف صادرات نفت خام کشور از سوی بخش خصوصی، فروش اوراق سلف نفتی به مردم دست‌کم برای مدت چند ماه به دلیل تعلل شرکت ملی نفت ایران منتفی شد.

مجلس شورای اسلامی و دولت در قالب قانون بودجه سال 1391 اختیاراتی به شرکت ملی نفت مبنی بر فروش ده میلیارد دلار نفت کاغذی به مردم واگذار کرده بودند.

محسن خجسته مهر در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که مجوز فروش اوراق سلف نفتی فقط برای سال 1391 بوده است، گفت: اگر بخواهیم این اوراق را برای سال آینده به مردم عرضه کنیم، باید مجوز جدیدی از دولت و مجلس شورای اسلامی اخذ شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اعلام این‌که برای عرضه نفت کاغذی به‌مردم در قالب لایحه بودجه سال 1392 پیشنهاد جدیدی به‌دولت و مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: بر این اساس در صورت موافقت مجلس با این لایحه پیشنهادی امکان فروش نفت کاغذی در قالب اوراق سلف نفتی برای سال آینده وجود دارد.

با توجه به تاخیر دولت در ارائه بودجه سال آینده به مجلس پیش‌بینی می‌شود حداکثر در سه ماهه نخست سال آینده، امکان اخذ مصوبه از مجلس برای عرضه اوراق سلف نفتی فراهم نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها