فرنوش علیپور از یازده سالگی توسط معلم ورزش مدرسه‌اش به خانم آچاک، اولین مربی شمشیربازی خود معرفی شد و پیشرفت‌های خود را مدیون این مربی می‌داند. او صاحب رنکینگ 12 آسیا بوده و حدود ده سال در تیم‌های ملی عضویت داشته است. موفقیت‌های او در شمشیربازی ایران و آسیا در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به دست آمده است.
کد خبر: ۵۴۷۵۵۷

علیپور یکی از راه‌های توسعه این ورزش و پیشرفت شمشیربازی را در برپایی تورنمنت‌ها و اردوهای مشترک می‌داند و می‌گوید: کشورهایی مانند قطر که اصلا استعدادهای شمشیربازی ایران را ندارند امکانات بسیار خوبی فراهم می‌کنند. آنها اردوهای مشترک با برترین تیم‌ها برگزار کرده و باعث پیشرفت ورزشکاران خود می‌شوند.

با این حال، فرنوش علیپور این روزها شرایط روحی خوبی ندارد. قهرمان شمشیربازی ایران در قسمت فلوره از این که بعد از آسیب‌دیدگی، مسئولان او را به حال خود رها کردند گله‌مند است. علیپور می‌گوید تمام مراحل درمانش را به تنهایی انجام می‌دهد.

فرنوش علیپور این روزها با آسیب‌دیدگی شدیدی روبه‌روست. او که همراه تیم ملی شمشیربازی در رقابت‌های بین‌المللی گرجستان مقام اول را به دست آورده بود، در بازی‌های لیگ شمشیربازی مصدوم شد و تا دو ماه دیگر باید جراحی کند. شمشیرباز اصفهانی تیم ملی در این مدت از سوی مسئولان استان کمتر مورد توجه قرار گرفت و همین موضوع باعث ناراحتی او در دوران مصدومیت شده است.

علیپور درباره آخرین وضع بیماری خود گفت: من پارگی MCL و ACLدارم و با توجه به معاینه‌های انجام‌شده فقط باید جراحی کنم. البته پزشکان دو ماه وقت داده‌‌اند تا MCL بهبود پیدا کند و بعد مراحل بعدی را آغاز کنند.

دارنده عنوان‌های مختلف آسیایی و تجربه حضور در مسابقه‌های جهانی شمشیربازی درباره برخورد مسئولان بعد از آسیب‌دیدگی گفت: متاسفانه از سوی مسئولان باشگاه و استان توجهی به آسیب‌دیدگی من نشد و مجبور بودم هزینه‌های درمان را خود تقبل کنم. تیم باشگاهی رسانه برتر که با این تیم در لیگ شمشیربازی مصدوم شدم هنوز مبلغ قراردادم را نیز نداده است. هر چند مسئولان قول مساعدت می‌دهند اما تا اینجا قدم جدی برای من برداشته نشده است.

علیپور درباره کمک و ‌همراهی فدراسیون شمشیربازی اظهار کرد: فدراسیون پیگیری‌های بیشتری در رابطه با معرفی به فدراسیون پزشکی ـ ورزشی انجام داده است. آقای باقرزاده رئیس فدراسیون و پیمان فخری همکاری لازم را با من داشتند اما در این مدت آسیب‌دیدگی واقعا آن روی ورزش را دیدم.

شمشیرباز فلوره تیم ملی گفت: من از یازده سالگی شمشیربازی را آغاز کردم و علاوه بر قهرمانی‌های متعدد در ایران در تورنمنت‌های بسیاری از جمله در آنتالیا، تایلند، ایتالیا،کره جنوبی، سنگاپور، ارمنستان و قزاقستان شرکت داشتم اما حق من این نیست که در دوران مصدومیت این همه به من بی‌اعتنایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها