این شبکه 29 مجموعه انیمیشن ایرانی و خارجی را برای پخش نوروزی آماده کرده است

بسته نوروزی شبکه پویا برای کودکان

شبکه پویا 13 انیمیشن داخلی و 16 انیمیشن خارجی را برای پخش در ایام نوروز آماده کرده است.
کد خبر: ۵۴۶۹۰۵

انیمیشن‌های دهکده بادامکی‌ها، توپولوها، پنگوئن بورورو، اسپیدباگی، تیگروپو، مانی خوش‌دست، پینگو، لارا، باگزبانی، پشمالوهای بامزه، بلیک و مارتیمر، برنارد، باب اسفنجی، رالف و مستر بین انیمیشن‌های خارجی هستند که قرار است در ایام نوروز از شبکه پویا پخش شود. همچنین این شبکه با بازپخش انیمیشن‌های خاطره‌انگیزی همچون تام‌و‌جری و پسر شجاع به استقبال عید نوروز می‌رود.

افسانه شهر وهران، با ما کاش باشی، داستان‌های یک فرشته، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، مدرسه‌ای در جنگل، دهکده بادامکی‌ها، تعطیلات نوروزی، روباه و خروس، رستوران جنگل، نگین هفت دریا، نمکی و مار عینکی، مسافری از دوردورا2 و میچکا نیز عناوین انیمیشن‌های ایرانی هستند که قرار است از روز اول فروردین از این شبکه پخش شود.

انیمیشن «افسانه شهر وهران» را مجید شاکری کارگردانی کرده و داستان آن با حال و هوای افسانه‌ای فرهنگ غنی‌ این مرز و بوم به نگارش در آمده است. این انیمیشن داستان پهلوان کوچکی به نام آریو است که باهوش، کنجکاو و بسیار جستجوگر است و از کمک به همنوعانش دریغ نمی‌کند.

مجموعه عروسکی «با ما کاش باشی» در 18 قسمت برای پخش در ایام نوروز تولید شده است. محمد اعلمی کارگردانی این کار را به عهده دارد. «با ما کاش باشی» سه شخصیت عروسکی به نام آقا شجاع، آقا بیل و دختری به نام فندق دارد که در هر قسمت داستانی مستقل را بازگو می‌کند.

«داستان‌های یک فرشته» نیز عنوان انیمیشن دیگری است که در 17 قسمت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل کیهانی برای پخش در ایام نوروز تولید شده است. فیلمنامه این مجموعه را مسعود اخوان نوشته و داستان آن درباره عروسکی پارچه‌ای است که متعلق به مادربزرگ است. این عروسک می‌تواند با دختر داستان صحبت و او را به زمان گذشته و کودکی مادرش ببرد.

انیمیشن «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نیز عنوان انیمیشن دیگری است که در 26 قسمت تولید شده است. این مجموعه انیمیشن به کارگردانی مجید محمدی برگرفته از زندگی مرحوم مهدی‌ آذریزدی و آثار این نویسنده معاصر است.

سری دوم انیمیشن «مدرسه‌ای در جنگل» نیز قرار است در ایام عید پخش شود. این انیمیشن به کارگردانی داوود حدیثی در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تهیه شده است و داستان آن درباره پسری است که در روز تولدش کتابی از پدرش هدیه می‌گیرد که خاصیت ویژه‌ای دارد و نقاشی‌های داخل آن حرکت می‌کنند.

انیمیشن «تعطیلات نوروزی» در ایام نوروز مهمان شبکه پویا می‌شود. این انیمیشن در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای به تهیه‌گنندگی فریدالدین نیکجو و کارگردانی محمود سیفی در شبکه استانی سمنان تهیه و تولید شده و قرار است نوروز از شبکه پویا پخش شود.

داستان این مجموعه به قلم شیوا مهرزاد به ماجراهای چند مسافر از شهرهای مختلف ایران می‌پردازد که برای سفر نوروزی خود استان سمنان را برگزیده‌اند.

انیمیشن «روباه و خروس» نیز به کارگردانی ارد پیکان‌فر در 52 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید و برای پخش در ایام نوروز آماده شده است. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: در مزرعه‌ای حیوان‌هایی به نام‌های اسب خان، ببویاگوسفند، دو سگ به نام‌های هیپ و هاپ و یک خروس به نام شقاقل که نگهبان آنجاست، زندگی می‌کنند. روباهی به نام سمنو نیز ساکن این مزرعه است که هر بار ماجرایی پیش می‌آورد.

سری جدید مجموعه انیمیشن «رستوران جنگل» به‌کارگردانی رضا حنفی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری نیز آماده پخش است. محمود آقامحمدی موسیقی این انیمیشن را ساخته و شوکت حجت مدیر دوبلاژ آن است.

انیمیشن سینمایی «نگین هفت دریا» به کارگردانی عباس محبی تهیه شده است. در خلاصه این انیمیشن آمده است: نگین هفت دریا جزیره‌ای زیبا از زمرد سبز است که مرکز ثقل جهان بوده، خورشید از آنجا طلوع و در همانجا نیز غروب می‌کند. حاکم شهر بزرگ درصدد تصاحب این نگین است.

«نمکی و مار عینکی» نیز در 12 قسمت به کارگردانی علیرضا فرمانی تولید شده است. نمکی یکی از شخصیت‌های اصلی این انیمیشن است. او موجودی هوشمند و با ذکاوت است و همین هوش او باعث موفقیت نمکی برای به دام انداختن دزدان یاقوتی می‌شود که او نگهبان آن است.

دوستی او با یک مار که در مواقع سخت به او یاری می‌رساند لحظات طنزی را به‌وجود می‌آورد.

26 قسمت از سری جدید مجموعه پویانمایی «مسافری از دور دورا» نیز برای پخش در ایام نوروز آماده شده است.

داستان این مجموعه با بازگشت منچی به سیاره دوردورا آغاز می‌شود و در سری جدید این انیمیشن سعی شده با تاکید بر علوم پایه که در دوره ابتدایی مدارس تدریس می‌شود، کودکان را با قرار دادن در دنیای تخیلی انیمیشن، آماده فراگیری هرچه بهتر مفاهیم علوم پایه کند.

«میچکا» نیز عنوان انیمیشن دیگری است که به کارگردانی علیرضا صالحی در هفت قسمت ده دقیقه‌ای تهیه شده است. داستان میچکا در مورد کودکی است که در هر قسمت از این انیمیشن آرزویی عجیب می‌کند؛ موجودی از سرزمینی عجیب می‌آید و او را می‌برد تا آرزوهایش را برآورده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها