خبر سلامتی

تهیه مکمل‌های غذایی فقط از داروخانه‌ها

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بهتر است مصرف‌‌کنندگان، مکمل‌های غذایی را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند، زیرا این مراکز پروانه کسب دارد و صنف خاص است و اگر مشکلی ایجاد شود می‌توان با مراجعه به صنف مربوط، مشکل را پیگیری کرد.
کد خبر: ۵۴۶۸۱۹

دکتر حسین برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این‌ که مکمل‌های رژیم غذایی حاوی مواد مغذی است که نبود یا کمبود مواد غذایی را تکمیل کرده و موجب ارتقای عملکرد یا پیشگیری از اختلالات دستگاه‌های بدن می‌شود، افزود:‌ نمی‌توان ادعا کرد که مکمل‌های غذایی از بیماری پیشگیری یا آن را درمان می‌کند. وی تاکید کرد: در صورتی که مکمل‌های غذایی از عطاری‌ها یا دستفروش‌ها تهیه شود و پس از استفاده، مشکلی برای مصرف‌کننده به وجود آید، هیچ راهی برای پیگیری وجود ندارد و داروخانه پاسخگو نیست.

راهکارهایی برای حفظ سفیدی دندان‌ها

داشتن دندان‌های سفید، احساس جوانی و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و نیز موجب می‌شود در برخورد با دیگران تاثیر روانی خوبی روی آنها بگذارید.

به گزارش ایسنا، محققان کانادایی در مقاله جدیدی در این‌باره پنج راهکار مفید و بی‌ضرر برای داشتن دندان‌های سفیدتر ارائه کرده‌اند که به شرح زیر است:

ـ زیاد مسواک نزنید و برس را محکم روی دندان‌هایتان نکشید با این کار مینای دندان شما آسیب می‌بیند. حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و دوباره دندان‌هایتان را در صورت نیاز مسواک بزنید.

ـ برای این‌که دندان‌های سفیدی داشته باشید، چای و قهوه‌ کمتری بنوشید.

ـ آدامس بجوید. جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شما می‌شود و به تمیزی دندان‌های شما نیز کمک می‌کند. افزایش تولید بزاق اثر باکتری‌هایی را که موجب پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه می‌شود، خنثی می‌کند.

ـ از خوردن مواد غذایی اسیدی بپرهیزید. از خوردنی‌هایی مثل لیمو، آبنبات، گوجه و غذاهای نشاسته‌دار بپرهیزید و از آجیل، غلات و آب بیشتری استفاده کنید.

ـ میوه و سبزیجات ترد بخورید. به جای خوردن آبمیوه، خود آن را بخورید. برای داشتن دندان‌های سفید میوه‌ها و سبزیجات ترد مثل سیب، کرفس، هویج و گلابی بخورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها