تردد بیش از 3 میلیون موتورسیکلت در تهران

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تردد بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران از عدم انجام وظایف قانونی سازمان ها و نهادهای دخیل در امر ترافیک در کنترل این وسیله نقلیه گلایه کرد.
کد خبر: ۵۴۶۶۹۰
تردد بیش از 3 میلیون موتورسیکلت در تهران

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ جمال بذرافشان با بیان اینکه هم اکنون حجم گسترده ای از موتورسیکلت ها بدون توجه به استانداردهای قانونی تولید و وارد خیابان های شهر تهران می شوند، گفت: بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران در حال تردد است که پلیس بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود با مصادیق تخلف صورت گرفته از سوی آنها برخورد قانونی لازم را داشته و یا اقدام به توقیف می کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر تهران مورد تایید و پسند پلیس نیست، افزود: پلیس با وجود آنکه در حوزه آموزش وظیفه ای بر عهده ندارد اما خلا موجود که ناشی از عدم فعالیت دیگر سازمان ها است را پر کرده و اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای موتورسواران در مناطق 22 گانه تهران کرده است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 90 هزار نفر در کلاس های آموزشی پلیس شرکت کردند و امسال تاکنون بیش از 80 هزار نفر در این کلاس ها حضور به عمل آورده اند.

این مقام ارشد انتظامی در پلیس راهور تهران بزرگ اذعان داشت: به صرف حضور پلیس در خیابان ها نمی توان معضل موتورسواران را حل کرد. همه توقع دارند به صورت سنتی و با بکارگیری نیروی انسانی در تمامی مبادی ورودی و خروجی خطوط «بی . آر . تی» پلیس تخلفات موتورسیکلت ها را کنترل کند که یقینا با چنین رویکردی نمی توان نتیجه مطلوب به دست آید.

سرهنگ بذرافشان افزود: حضور فیزیکی پلیس به تنهایی تخلفات را کاهش نمی دهد بلکه باید بر روی موتورها شناسه الکترونیک نصب شود تا به مانند خودرو که وارد طرح ترافیک می شود بتوان تخلف آنها را ثبت کرد.

وی با اشاره به روند رو به افزایش استفاده از موتورسیکلت در شهر تهران، اظهارداشت: مصرف کم، ارزان بودن و در دسترس بودن باعث شده تا مردم گرایش بیشتری به این وسیله نقلیه داشته باشند. حال تصور کنید با این روند رو به افزایش آیا می توان با به کارگیری نیروی انسانی در حالی که دیگر سازمان ها به وظایف ذاتی خود در زمینه ساماندهی موتورسیکلت ها عمل نمی کنند، کار را به جایی رساند؟

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: هم اکنون نمایندگان مجلس نیز صفر تا صد برخورد و ساماندهی موتورسواران در شهر را از پلیس می خواهند این در شرایطی است که تمام مسائل شهری در اختیار پلیس نیست.

سرهنگ بذرافشان تاکید کرد: هم اکنون بیشترین عامل تصادفات در شهر تهران موتورسیکلت ها و عابران پیاده هستند که امیدواریم با ورود سازمان ها در زمینه ساماندهی رفتاری موتورسواران مشکل ما در این بخش حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها