امید عرب ها برای ریاست AFC کاهش یافت

امید نامزدهای عرب برای کسب ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا با افزایش تعداد نامزدهای عرب این کنفدراسیون کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۴۵۸۲۶
امید عرب ها برای ریاست AFC کاهش یافت


روزنامه نگاران اماراتی معتقدند رقابت سه نامزد عربی برای به دست آوردن ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار دشوار است.

به نظر این روزنامه نگاران، ورود چند نامزد از کشورهای عربی فرصت نشستن بر عالی ترین منصب فوتبال در قاره کهن را به دیگر نامزدها خواهد داد.

روزنامه نگاران و خبرنگاران ورزشی نظرات متفاوتی در مورد فرصت های پیروزی نامزدهای مختلف درصورت توافق بریک نامزد واحد یا ورود همه آن ها به انتخابات دارند.

دبیرکمیته رسانه های ورزشی امارات می گوید:اگر سه نامزد ازکشورهای عربی به صورت مستقل درانتخابات شرکت کنند، شانس هرسه نفر در دستیابی به کرسی ریاست به کلی از بین خواهد رفت.

ˈمحمد الجوکرˈافزود:دراین صورت اثرات منفی این کارتاسال ها بر روابط ورزشی کشورهای عربی سایه خواهد افکند.

وی بیان کرد: درفضای ورزشی کشورهای حوزه خلیج فارس شخصیت های پیشرو که بتوانند به عنوان یک میانجی عمل کرده و اختلافات را حل و فصل کند وجود ندارد.

الجوکر افزود: نسل دوم رهبران ورزشی عرب بیشتر به منافع شخصی خود فکر می کنند و کسی که بتواند دیدگاه های آن ها را به هم نزدیک کند در میان آن ها نیست.

دبیر کمیته رسانه های ورزشی امارات اضافه کرد: بهتر است همه نامزدهای عرب این انتخابات انصراف دهند زیرا یک ریاست یک سال و شش ماهه ارزش این همه درگیری را ندارد.

وی اظهارکرد: بهتر است این نامزدها خود را برای دوره بعدی انتخابات آماده کنند.

الجوکر گفت: درخواست رییس کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا برای توافق بر یک نامزد واحد نیز دیر هنگام بود و پیش از بالاگرفتن اختلافات باید این کار صورت می گرفت.

سردبیر گروه ورزشی روزنامه ˈالخلیجˈ نیز گفت: نامزدی در انتخابات حق تضمینی هر شخصی است و رابطه ای میان پیش دستی در ثبت نام و اولویت در انتخاب وجود ندارد.

ˈضیاء الدین علیˈ افزود: ولی باید سازو کار مشخصی برای انتخاب شایسته از میان همه نامزدها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: وی آنچه از وضعیت نامزدهای عرب برمی آید این است که هرکدام به دنبال منافع شخصی خود هستند و هیچ چارچوبی نمی تواند آن ها را در یک ائتلاف جمع کند.

علی تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا می تواند به عنوان چتری باشد که رابطه میان فدراسیون های عربی را تنظیم کند.

وی گفت: ولی این فدراسیون تنبل و غیر فعال است و پیشنهاد اخیر آن نیز خیلی دیر و هنگامی مطرح شد که تعداد نامزدها افزایش یافته، اختلافات میان آن ها بیشتر و موضوع بسیار پیچیده شده است.

سردبیر گروه ورزشی روزنامه ˈالامارات الیومˈ نیز گفت: اطلاعاتی دارد که با نامزدی شخصیتی دیگر از منطقه شرق آسیا همه غافلگیر خواهند شد و این شخص می تواند پیروز میدان باشد.

ˈاحمد ابو شایبˈ افزود: ممکن است کی از نامزدهای عربی در ورود این شخص به انتخابات نقش موثری داشته باشد و حتی به نفع وی انصراف دهد.

وی گفت: نامزدی در انتخابات بیشتر از آنکه برخاسته از احساسات باشد باید به خاطر داشتن توانایی توسعه ورزش قاره باشد.

سردبیر گروه ورزشی روزنامه ˈالاتحادˈ نیز گفت: یوسف السرکال رییس فدراسیون فوتبال امارات از میان سه نامزد عرب بهترین و تواناترین نامزد ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

ˈمحمد البادعˈ اضافه کرد: ورود نامزد تایلندی در صورتی به سود نامزدهای عرب است که نامزدهای عربی به توافقی دست یابند و کی را از میان خود به عنوان نامزد واحد انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در این صورت تجربه و کارآمدی السرکال می تواند وی را در سوار شدن به کشتی فوتبال آسیا کمک کند.

البادع گفت: در صورتی که نامزدهای عربی به توافقی دست نیابند، پیروزی آن ها در این انتخابات محال است.

سردبیر گروه ورزشی روزنامه ˈالبیانˈ نیز گفت: ورود سه نامزد عربی در این انتخابات در صورتی که بر یک نامزد به توافق نرسند باعث می شود هرسه دست از پا درازتر از میدان خارج شوند.

ˈرفعت بحیریˈ افزود: به همین دلیل باید پیشنهادهای عاقلانه که آخرین آن ها از سوی رییس کنفودراسیون فوتبال غرب آسیا بود را بپذیرند.

وی تصریح کرد: یوسف السرکال رییس فدراسیون فوتبال امارات بارها گفته است که رییس آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود ولی کسب این سمت با سخنرانی انجام نمی شود.

بحیری گفت: اگر السرکال بخواهد با اتکا به رای کشورهای غرب آسیا به این منصب دست یابد فایده ای ندارد و او به این سمت دست نخواهد یافت.

وی اضافه کرد: کویت به دلیل ارتباطی که توانسته است در بسیاری از کنفدراسیون های ورزشی با دیگر کشورها برقرار کند می تواند نقش موثری در پیروزی نامزد توافقی کشورهای عربی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛تاکنون یوسف السرکال از امارات، سلمان بن ابراهیم از بحرین و حافظ المدلج از عربستان از کشورهای عربی برای کسب ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت نام کرده اند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها