افزایش انتقال پول خارجیان به سوییس

برغم بالا رفتن ارزش یورو در برابر فرانک سوییس بازهم از 22 فوریه تا روز گذشته سه میلیارد فرانک پول جدید به این کشور وارد شده و میزان پول های خارجیان از اول سالجاری تاکنون در سوییس به 288 میلیارد فرانک رسیده است.
کد خبر: ۵۴۴۹۸۴
افزایش انتقال پول خارجیان به سوییس

این موضوع را روز گذشته بانک مرکزی سوییس اعلام کرد البته در اول ماه فوریه پول های وارد شده به سوییس از سوی خارجیان بالغ بر 280 میلیارد فرانک بود.

آن زمان نرخ برابری فرانک در برابر یورو بالغ بر یک ممیز بیست و پنج بود ولی در آستانه انتخابات پارلمانی در ایتالیا که بیم آن می رفت که برلوسکنی نخست وزیر مسئله دار سابق این کشور برنده این انتخابات شود، ارزش فرانک در برابر یورو رو به افزایش گذاشت و تا روز گذشته به همان یک ممیز بیست رسید که بانک مرکزی سوییس تعیین کرده است.

به همین خاطر بسیاری از خارجیان بویژه از کشورهای حوزه ارز یورو بخاطر ترس از آنکه ارزش یورو آنها از بین برود اقدام به تبدیل پول های خود به فرانک سوییس کردند.

توماس جردن رییس بانک مرکزی سوییس هفته گذشته تاکید کرده بود که تا مدت زیادی حداقل نرخ برابری فرانک در برابر ارز یورو که مبنای آن یک و بیست بوده را حفظ خواهد کرد.

هر چند که وضعیت در زمینه ارز یورو تا حدودی بهتر شده ولی بازهم این خطر وجود دارد که هر لحظه این وضعیت تغییر کند و فرانک سوییس مجددا ارزش بیشتری در برابر آن پیدا کند.

منبع: روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها