رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف 410 تن موادمخدر و 200 لابراتوار تولید شیشه در 11 ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۸۶۳

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی در دیدار با فیلیپه گارسیا، رئیس معاونت دفاع اجتماعی و مواد تحت کنترل وزارت کشور بولیوی با بیان این‌ که ایران و بولیوی اهداف مشترکی دارند، در جمع خبرنگاران گفت: نزدیکی ایران به کانون موادمخدر تریاک و خشخاش و همچنین نزدیک ‌بودن بولیوی به کانون تولید کوکائین سبب می‌شود اهداف مشترکی در جهت مبارزه با موادمخدر داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان این ‌که در 11 ماه نخست امسال 410 تن انواع موادمخدر در ایران کشف و ضبط شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد و 75 درصد از موادمخدر مکشوفه در مرز و جدار مرز توقیف شده است.

وی درباره وضع موادمخدر صنعتی نیز به اقدامات موثر پلیس و قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: افزایش برخورد با مراکز تهیه و تولید موادمخدر صنعتی سبب شد که شاهد کاهش چشمگیر موادمخدر شیشه باشیم.به گفته مویدی، 200 لابراتوار تولید شیشه در کشور منهدم شده است.

همچنین فیلیپه گارسیا، رئیس معاونت دفاع اجتماعی و مواد تحت کنترل وزارت کشور بولیوی با بیان این‌ که معتقدم در مورد مبارزه با قاچاق موادمخدر باید به صورت مشارکتی و همکاری با سایر کشورها گام برداشت، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم ضمن امضای موافقت‌نامه علیه قاچاق موادمخدر با ایران، به انتقال و تبادل تجربیات بویژه در بخش پلیس تخصصی موادمخدر دست یابیم.

وی با بیان این‌ که 60 درصد از موادمخدر کوکائین ضبط شده در بولیوی در دیگر کشورها تولید و به قصد ترانزیت و انتقال به برزیل و کشورهای اروپایی از این کشور عبور داده می‌شود، گفت: ما در کشورمان به دنبال مبارزه جدی با موادمخدر هستیم، اما برخی کشورها این‌گونه جلوه می‌دهند که بولیوی درصدد قانونی کردن مصرف موادمخدر است، اما تاکید می‌کنم که بولیوی با حفظ حق حاکمیت، در پی مبارزه موثر با موادمخدر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها