در نامه رئیس‌جمهور و بیانیه مجلس مطرح شد

اعلام تبعیت مجلس و دولت از بیانات رهبری

265 نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب به‌سهم خود از آنچه در حوزه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گذشت، عذرخواهی و تبعیت خود را از اوامر رهبری اعلام کردند. رئیس جمهور هم در نامه‌ای به رهبر انقلاب اطمینان داد که دولت کوچک‌ترین قدمی برخلاف مصالح کشور بر نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۴۱۸۴۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بیانیه نمایندگان مجلس آمده است: بیانات الهام‌بخش و رهنمودهای راهگشا، تاریخی و ماندگار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) در جمع مردم غیور آذربایجان شرقی، نقشه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دو حوزه و قلمرو سیاست خارجی و داخلی به شایستگی تبیین کرد و بار دیگر جایگاه رفیع و بی‌بدیل ولایت‌ فقیه را در ساختار سیاسی نظام و هدایت و رهبری بایسته ملت و تمام ارگان‌های حاکمیت در برابر دیدگان جامعه جهانی تثبیت کرد.

نمایندگان افزوده‌اند: مواضع روشن و شفاف ناخدای خدامحور نظام، تبلور وصیت امام عظیم‌الشان و کلام نورانی معمار کبیر انقلاب است که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت‌تان نرسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استمداد از خداوند سبحان، گوش جان به ندای الهی پیشوای خود سپرده، امید آن داریم که تقوا و صبر را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده و در اوج همدلی و هم‌افزایی با وحدت و انسجام حداکثری گام‌برداریم و به سهم خود از آنچه در مجلس شورای اسلامی در حوزه استیضاح گذشت، عذرخواهی کرده و اطاعت از فرمایشات رهبر عالیقدر را بر خود واجب شرعی و قانونی می‌دانیم.

نمایندگان افزوده‌اند: ملت شریف و بزرگوار، خلق‌کنندگان هوشمند، متعهد و شجاع 22 بهمن 91 مطمئن باشند نهاد مقتدر مجلس که برآمده از خون مقدس شهدای عالیقدر و ایثارگران سلحشور و مقاوم است با الهام از خط روشن رهبری معظم همچون گذشته با اقتدار در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار خواهد ایستاد و از منافع ملی با قدرت دفاع خواهد کرد و دانش هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز را حق مسلم ملت دانسته و از تمام ظرفیت خود برای تبدیل تهدید غیرانسانی و نابخردانه تحریم به فرصتی برای پیشرفت همراه با عزت و سربلندی ایران اسلامی استفاده خواهد کرد.

لاریجانی: مجلس برای حل مشکلات معیشتی تلاش می‌کند

رئیس مجلس هم دیروز در آغاز جلسه علنی ضمن تشکر از نقد مشفقانه رهبری، تاکید کرد که مجلس تلاش می‌کند در زمینه حل مشکلات معیشتی مردم به صورت ریشه‌ای اقدام کند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با بیان این‌که سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف روشنگر و فصل‌الخطاب ما بوده است، به مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: شگرد آمریکا در طرح مساله مذاکره بار دیگر با موضع قاطع روبه‌رو شد و تحلیل رهبری، مبنای این مساله را روشن‌تر کرد.

وی با بیان این‌که از ابتدای انقلاب با یک‌سری تحلیل‌های سطحی مواجه بودیم که پیشنهاد مذاکره با آمریکا را حمل برصحت آن کرده‌اند، گفت: عده‌ای آن را فرصت دانستند، اما این مساله هیچ وقت به تغییر رفتار آمریکا منجر نشده است؛ بلکه حتی باعث شد که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در جریان حمله به افغانستان، ایران را محور شرارت بنامد.

لاریجانی با تاکید بر این‌که دقت نظر در علل پیدایش تاکتیک‌ها اهمیت دارد، اظهار کرد: آمریکا که همواره تحریم‌هایی را علیه ایران انجام داده است، می‌خواهد چنین به بدنه جامعه القا کند که با مذاکره، فشارها برداشته می‌شود، اما این‌طور نیست.

رئیس قوه مقننه با اشاره به مساله مذاکره با 1+5 اظهار کرد: در این مذاکرات بیشترین کارشکنی‌ها از سوی آمریکا صورت گرفته است. آمریکا همواره به دنبال این بوده است که با ایجاد سستی و رخوت، شلاق استعمار خود را حرکت دهد، اما بیداری ملت و حضور پرشور آنان در راهپیمایی 22 بهمن شوک جدی به آنها وارد کرده است. روشنگری رهبری به آنها نشان داد که راهبری امت در دست کشتیبانی است که همه تحرکات آنان را با دقت زیر نظر دارد و همه توان ملی را در دفاع از حقوق ملت به کار خواهد بست.

وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است آمریکا دست از ناشی‌گری‌های خود بردارد. آنها با ملتی یکپارچه مواجهند و شگردهای عملیات روانی آنها ملت را مصمم‌تر می‌کند که با مکر آنان پیچیده‌تر عمل کند.

همه با رهبری همصدا هستند

لاریجانی با بیان این‌که اختلاف آرای ناشی از دموکراسی در کشور وجود دارد، گفت: با وجود این همه با رهبری همصدا هستند.

رئیس مجلس با اشاره به تذکرات رهبری به قوای سه‌گانه گفت: این تذکرات خیرخواهانه و مشفقانه است. ما نقد رهبری را عامل اصلاح امور می‌دانیم و در مورد آنچه به‌ما مربوط است، عذرخواهی می‌کنیم. رهبری ولی‌امر و نور چشم ما هستند و با جان و دل نظر حضرتش را در قانونگذاری می‌پذیریم و مجدانه تلاش می‌کنیم مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم.

مطهری: نظر رهبری را می‌دانستیم، استیضاح را منتفی می‌کردیم

در همین حال علی مطهری، نماینده تهران با اشاره به بیانات رهبری درخصوص جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس گفت: اگر این نظر رهبری قبل از استیضاح بیان می‌شد، ما استیضاح را منتفی می‌کردیم، چون در عمل تابع حکم ایشان هستیم.

نامه رئیس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)

مقام معظم رهبری

با سلام و تحیت

عطف به بیانات حضرتعالی در روز شنبه 28/11/91 به استحضار می‌رساند که اینجانب و همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت دلبسته به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود و اطمینان می‌دهم که همه تلاش ما به عنوان خادمان ملت، در مسیر اعتلای کشور و رفع مشکلات کشور خواهد بود و کوچک‌ترین قدمی برخلاف مصالح کشور بر نخواهیم داشت.

دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی همیشگی است. دوام سلامت و توفیقات حضرتعالی را از ایزدمنان مسالت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها