رئیس جمهور:

ساخت ایران متکی بر تلاش ملت است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ساخت ایران مأموریت الهی همه ماست گفت: این تکلیف مشق روزمره 76 میلیون ایرانی است.
کد خبر: ۵۴۱۳۶۰
ساخت ایران متکی بر تلاش ملت است

محمود احمدی نژاد  در مراسم گشایش هفت طرح عمرانی و صنعتی در یزد افزود: ساخت ایران به عنوان پشتوانه حقانیت مکتب و آرمان ملت ایران و گواهی بر اصالت توحید، عدالت، پاکی،‌ محبت و پیروی از اسلام ناب محمدی (ص) ایرانیان است که اگر به آن عمل نشود قدرت نفوذ مکتب و پیام آن زیر سؤال می رود.

وی با بیان اینکه ساخت ایران متکی بر استعدادهای طبیعی، اندیشه و تلاش ملت ایران است گفت: آن زمان که می خواستیم جا پای کشورهای پیشرفته بگذاریم یک کارخانه فولاد را هشت تا 10 ساله و با چندین برابر هزینه می‌ساختیم حال آنکه امروز چنین کارخانه‌ای را با هزینه کمتر و طی سه تا چهار سال بنا می‌کنیم و پیچیده‌ترین طراحی‌های صنعتی به دست متخصصان همین سرزمین به انجام می‌رسد ومجتمع‌های بزرگ صنعتی، کشاورزی و علمی ساخته می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید ساخت مسکن مهر در طبس را الگوی طرح ویلایی یک مالک برای واحد مستقل ارزیابی کرد و گفت: باید معماران و شهرسازان کشور بسیج شوند و طراحی‌ها و کیفیت‌ها را ارتقا بخشند.

وی یادآور شد: ظاهراً یزد استانی کویری است اما در بطن آن نعمات زیادی وجود دارد که معادن ارزشمند یکی از این موارد است چنانکه تاکنون اکتشافات حکایت از وجود 56 میلیارد تن مخازن معدنی دارد که اگر حلقه‌های بعدی نیز تکمیل شود ظرفیت معادن ما به 10 برابر میزان کنونی خواهد رسید.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه قبل از انقلاب و با همراهی شوروی، ظرفیت تولید فولاد این منطقه 550 هزار تن بود افزود: هم اکنون ظرفیت فعال فولاد به پنج و نیم میلیون تن رسیده است که این میزان امکان رسیدن به نه و نیم میلیون تن را نیز دارد.

احمدی نژاد گفت: سالانه 173 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در استان یزد تولید می شود که این قابلیت افزایش به 300 میلیون مترمربع را نیز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت برای توسعه صنعت، همه گونه حمایتی را از طریق صندوق توسعه ملی و بانک‌ها انجام می دهد افزود: یزد باید از قطب‌های اصلی صنعت ایران شود.

احمدی نژاد همچنین با توصیه به وزارت علوم برای نظریه‌مند کردن و آموزش ساخت قنات در دانشگاه‌های مهندسی عمران و نیرو به جوانان گفت: این اقدام مهم‌ترین نتیجه‌اش خودباوری و اعتماد به نفسی است که نزد جوانان کشور ایجاد می کند و انقلابی صنعتی در پی  دارد.

امروز 8024 واحد مسکن مهر در کل استان یزد از جمله 1280 واحد در طبس، سه پست 400 کیلوولت و 580 کیلومتر خط انتقال 400 کیلوولت در طبس، نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه یزد، دو واحد گازی 160 مگاواتی و نیز بزرگ‌ترین کارخانه شیشه و فلوت خاورمیانه در اردکان، کمربند حلقوی اردکان - میبد و نیز کارخانه تولید فولاد ارفع در اردکان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

این طرح‌ها در قالب طرح‌های مهر ماندگار با اعتبار 2443 میلیارد تومان امکان اشتغالزایی 4000 نفر را فراهم کرد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها