این تله‌فیلم‌‌ها با درونمایه طنز و سرگرمی موضوعات خانوادگی و اجتماعی را به تصویر می‌کشند

ضیافت نوروزی شبکه یک با 10 تله‌فیلم

فیلم‌های تلویزیونی آخرین روز سال، ضیافت، ته‌چین، آقای مدیر، تاکسیمتر، چوپان و انگشتری و روز رستاخیز برای پخش در ایام نوروز شبکه یک تولید می‌شود. این فیلم‌ها را قرار است کارگردانانی مانند منوچهر هادی، آرش معیریان و اسماعیل فلاح‌پور مقابل دوربین ببرند.
کد خبر: ۵۴۰۲۵۸

محمدکاظم کاظمی، مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک درباره فیلم‌های نوروزی این شبکه به جام‌جم گفت: تلاش می‌کنیم برای ایام نوروز فیلم‌هایی با موضوع‌های اجتماعی و متنوع تولید کنیم. البته این موضوعات را در قالب مفرح و طنز روایت خواهیم کرد تا برای مردم نوروز شادی را رقم بزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سراسری بودن شبکه یک تا چه میزان موضوع‌ تله‌فیلم‌های نوروزی ملی و فراگیر است توضیح داد: موضوع‌های انتخاب شده به‌هیچ‌وجه فقط به تهران خلاصه نمی‌شود. ما تلاش کرده‌ایم فیلمنامه‌هایی را تصویب کنیم که اتفاقات و ماجراهای آنها برگرفته از سراسر کشور باشد.

کاظمی افزود: قصه‌های این تله‌فیلم‌ها آپارتمانی نیست و پر از ماجراهایی است که برای بینندگان نوروزی تلویزیون جذابیت دارد و آنها را سرگرم خواهد کرد. تعهد ما برای ایام نوروز تولید پنج تله‌فیلم است، اما ما چند فیلم بیشتر تولید می‌کنیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک اشاره کرد: در ایام نوروز خانواده‌ها برای دیدن برنامه‌های تلویزیون دور هم جمع می‌شوند، به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم در ساخت تله‌فیلم‌ها پاسخگوی سلایق متفاوت بینندگان باشیم تا مردم از برنامه‌های تلویزیون رضایت داشته باشند.

کاظمی با اشاره به فیلم «آخرین روز سال» گفت: این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی، نویسندگی پدرام کریمی و تهیه‌کنندگی جواد افشار در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. داستان این فیلم درباره دو خانم خدمتکار است. یکی از این خانم‌ها قصد دارد برای سال تحویل به حرم امام رضا(ع) برود، اما با مساله‌ای روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: فیلم تلویزیونی «ضیافت» هم به تهیه‌کنندگی محسن پیریایی، کارگردانی آرش معیریان و نویسندگی بهنام علیزاده تولید می‌شود.

کاظمی عنوان کرد: داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که می‌خواهند برای فرزندشان که در دانشگاه قبول شده، جشن بگیرند اما با ماجراهایی روبه‌رو می‌شوند.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک افزود: فیلم «ته‌چین» به تهیه‌کنندگی حسن روستایی، نویسندگی احمد رفیع‌زاده و کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور تولید می‌شود. داستان این فیلم درباره پیرزن و پیرمردی است که فرزندشان در خارج از ایران زندگی می‌کنند. بعد از مدتی خانم خانه زمینگیر می‌شود و همسرش تصمیم می‌گیرد بدون کمک گرفتن از پرستار خودش از همسرش مراقبت کند.

کاظمی گفت: فیلم «آقامدیر» به نویسندگی و کارگردانی وحید حسینی و تهیه‌کنندگی وحید حسینی و حسن علیرضایی لواسانی تولید می‌شود. داستان این فیلم کمدی درباره چند دانشجوی شهرستانی است که همخانه می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر فیلم‌های نوروزی شبکه یک گفت: فیلم «تاکسیمتر» به تهیه‌کنندگی طباطبایی داستان یک راننده تاکسی است که نسبت به تاکسی‌ فرسوده‌اش، تعصب زیادی دارد. فیلم «چوپان و انگشتری» به نویسندگی محمد نداف، کارگردانی هوشنگ قنواتی‌زاده و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی تولید می‌شود. داستان این فیلم درباره انگشتری است که یکی از گوسفندان گله آن را می‌بلعد و همچنین باعث به وجود آمدن اتفاقاتی می‌شود.

کاظمی درباره فیلم‌های «فراری» و «چهل» گفت: فیلم «فراری» به تهیه‌کنندگی وحید سعیدی و نویسندگی امیر عربی درباره زن و شوهری جوان است که یک خانه قدیمی را اجاره و در این خانه یک کیف پول پیدا می‌کنند. فیلم تلویزیونی «چهل» درباره زن و شوهری است که از هم جدا می‌شوند. این فیلم به تهیه‌کنندگی مرتضی عمادی و نویسندگی داوود هاشم‌زاده تولید می‌شود.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک در پاسخ به این سوال که برای مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران و شهادت حضرت زهرا(س) که در ایام نوروز قرار دارد چه فیلم‌هایی تولید خواهید کرد گفت: فیلم تلویزیونی «روزرستاخیز» به مناسبت 12 فروردین تولید می‌شود. سمیه تاجیک مشغول بازنویسی فیلمنامه این فیلم است و تولید آن بزودی شروع می‌شود.

وی افزود: برای روز شهادت حضرت زهرا(س) هم یک فیلم با مضمون زندگی یکی از علما که تحقیقاتی درباره ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) انجام داده، تولید می‌کنیم. نگارش فیلمنامه این فیلم بزودی تمام می‌شود و بعد از آن پیش‌تولید این فیلم شروع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها