معاون اول رئیس جمهور خبر داد:

اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل برای طب ایرانی

چند راهکار گیاهی‌برای بیماری‌ها به پشتوانه علم پزشکی جدید

اعجاز گیاه داروها

از داروها چه انتظاری دارید؟ تقویت سیستم ایمنی، تسهیل خواب، مقابله با سرماخوردگی؟ گنجه داروهای مادر طبیعت نه‌تنها از پس این کارها بلکه بسیار بیشتر از آنها بر می‌آید. جالب است پژوهش‌های جدید نیز بر حکمت درمان‌های گیاهی عهد عتیق صحه می‌گذارد.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۴

مطلب زیر بر اساس مطالعات و آزمایش‌های یکی از متخصصان دنیای پزشکی است که هم در علم پزشکی امروزین تخصص دارد و هم در زمینه درمان‌های گیاهی، تحقیقات علمی انجام داده و آثار درمانی آنها را به مدت 30 سال بر خانواده خود و افراد بسیار دیگری آزموده و بخشی از نتایج فعالیت خود را در مجله پریونشن به چاپ رسانده است.

بادرنجبویه (Lemon Balm)آرامبخش

این عضو ملایم خانواده نعناع یک آرامبخش و مسکن طبیعی، موثر و ملایم است. بعلاوه این گیاه تاثیر شگرفی بر دستگاه گوارش دارد و فرآیند هضم را تسهیل می‌کند، نفخ را از بین می‌برد و سوء‌هاضمه را رفع می‌کند.

طرز استفاده: در یک فنجان آب داغ، پنج یا شش برگ تازه بادرنجبویه یا یک قاشق چایخوری برگ خشک آن را بریزید و پنج تا هفت دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. حال آن را از صافی بگذرانید. چند بار در روز می‌توانید این دمنوش را میل کنید.

هشدار: این گیاه هیچ هشداری ندارد و برای تمامی سنین مفید است.

بابونه (Chamomile) رفع سوزش سردل

گل این گیاه بویی مانند گل سیب دارد و از گذشته‌های دور برای رفع نفخ شکم کودکان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همچنین داروی موثری برای مبتلایان به التهاب‌های گوارشی، اسهال یا سوزش سردل (ریفلاکس) است. تعدادی از پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد پماد بابونه مثل داروهای شیمیایی باعث بهبود اگزما می‌شود، بدون آن که عوارض جانبی این داروها را به همراه داشته باشد.

طرز استفاده: در یک فنجان آب داغ، یک قاشق سوپخوری گل‌های تازه بابونه یا یک قاشق چایخوری گل خشک بابونه بریزید و پنج تا هفت دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و پس از صرف غذا میل کنید.

پمادهای بابونه را نیز می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه و برای مشکلات پوستی مصرف کنید.

هشدار: در موارد بسیار نادر، افراد ممکن است به بابونه حساسیت داشته باشند.

گل همیشه بهار (Calendula) محافظ پوست

عصاره این گیاه بر مشکلات پوستی خفیف از اگزما تا آکنه (جوش غرور) و حتی خراشیدگی فائق می‌آید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد پمادهای ساخته‌شده از عصاره گل همیشه بهار در ترمیم جراحت‌ها بسیار موثرند و علاوه بر آن از عفونت نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین تحقیقات نشان داده استفاده از کرم‌های گل همیشه بهار می‌تواند از التهاب و سوزش پوست در خانم‌های مبتلا به سرطان سینه که تحت پرتودرمانی قرار دارند، پیشگیری کند.

طرز استفاده: پمادها و کرم‌های عصاره این گل را تهیه و برای موارد بالا استفاده کنید.

هشدار: اگر به گیاهانی مانند آفتابگردان، کاهو یا بابونه حساسیت دارید ممکن است بدنتان نسبت به گل همیشه بهار هم از خود واکنش مشابهی نشان دهد.

نعناع (Peppermint) کمک‌کننده گوارش

نعناع از عهد باستان به دلیل قابلیتش در درمان دل‌پیچه، تسهیل گوارش، درمان سرماخوردگی و رفع گلودرد یک داروی تسلی بخش به شمار می‌رفته است. روغن‌های طبیعی موجود در نعناع با تاثیر بر دستگاه گوارش سبب هضم بسیار بهتر غذاهای چرب خواهد شد. نوشیدن یک فنجان چای نعناعی گرم نیز هنگام سرماخوردگی بسیار آرامبخش است و درست در نقش یک داروی خلط‌آور عمل می‌کند.

طرز استفاده: در یک فنجان آب داغ، شش تا هشت برگ تازه نعناع یا یک قاشق چایخوری نعناع خشک بریزید. پنج دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. آن را از صافی بگذرانید و پس از غذا میل کنید.

هشدار: نعناع می‌تواند سوزش سردل را در افراد مبتلا به ریفلاکس (بازگشت اسید معده به مری) تشدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها