اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات گوشت و برنج

حباب بازار خودرو بزودی می‌ترکد

رئیس سازمان توسعه تجارت با تأکید براینکه طبق برنامه تنها گوشت و برنج ارز مبادله‌ای دریافت خواهند کرد و فعلاً کالای دیگری قرار نیست تغییر اولویت ارزی داشته باشد،‌گفت: خودرو بزودی ارزان می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۸۵۶
حباب بازار خودرو بزودی می‌ترکد

"حمید صافدل" ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مصوبه اخیر دولت درباره قیمت‌گذاری خودرو به ابهاماتی که این مصوبه از لحاظ حقوقی مبنی بر تصویب در مجلس دارد  پاسخ داد و اظهار داشت: روال مصوبات دولت به این شکل است که هر گاه دولت مصوبه‌ای را صادر می‌کند در اجرای اصل 138 قانون اساسی یک نسخه مصوبه را به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کند.

وی در همین ارتباط افزود:‌ به طور طبیعی مصوبه‌ای که دولت صادر می‌کند از تاریخ صدور قابلیت اجرا دارد؛ بنابراین از تاریخ صدور براساس رویه‌ای که در آئین‌نامه داخلی مجلس است قابلیت اجرایی دارد.

 خودرو ارزان می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد:‌ بنده الان حضور ذهن ندارم که تاریخ دقیق مصوبه اخیر دولت که درباره قیمت‌گذاری خودرو ابلاغ شده چه زمانی است؛ آیا از همان روز قابلیت اجرایی دارد یا به آینده موکول شده است؛ اگر در مصوبه تاریخ اجرا را همان روزی که ابلاغ شده معیین کرده باشند این مصوبه قابلیت اجرایی دارد.

خبرنگار ما در همین ارتباط به تشدید نوسان قیمت خودرو در بازار بعد از ابلاغ مصوبه جنجالی دولت در حوزه قیمت گذاری خودرو اشاره کرد و از صافدل خواست تا توضیحاتی را درباره برنامه‌های احتمالی برای مدیریت این نوسانات ارائه دهند همچنین اعلام کند که ایا قمیت خودرو به همین وضعیت باقی خواهد ماند یا خیر؟

صافدل در پاسخ گفت: آقای صالحی نیا معاون وزیر صنعت توضیحاتی را در این باره مطرح و اظهار امیدواری کردند و البته به مردم اطمینان دادند که بزودی شاهد تعدیل بازار خواهیم بود؛ از همین رو ثبات و تعدیل قطعی قیمت خودرو را در بازار خواهیم داشت بنابراین بازار به نقطه تعادل خواهد رسید.

 
 تا چند روز آینده "برنج" ارزان می‌شود

معاون وزیر صنعت با تأکید براینکه امکان واردات برنج با ارز مبادله‌ای فراهم شده است درباره تغییر ثبت سفارش این گروه کالایی با توجه دریافت ارز مبادله‌ای تصریح کرد: برای برنج هم می‌توانیم از امکانات مرزنشینی و هم از امکانات تجاری استفاده کنیم؛ با توجه به اینکه از محل ارز مرجع به ارز مبادله‌ای امکان واردات برنج را مهیا کرده‌ایم و با توجه به معافیت مرزنشینان می‌توانیم طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت برنج باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات برنج با روند جدید دریافت ارز مبادله‌ای آغاز شده است، افزود: معمولاً اولویت ما برای تنظیم بازار و تأمین نیازهای داخلی در حوزه کالاهای اساسی استفاده از تولیدات داخلی است؛ مجموعه یا سقفی از واردات ناشی از خلاء تولید داخل است اما بدلیل اینکه مرز نشینان امکان واردات آسان را از کشورهای همجوار دارند فکر می‌کنم با سرعت بالایی قیمت‌ها ارزان شود.(تسنیم)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مجید
-
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
۰
۰
مثل حباب سكه؟؟؟
محمد
-
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
۰
۰
یكسال است بهمنی میگویدحباب سكه میتركد هرروزدارد بادش بیشتر میشود كم دروغ بگیم بهتر است

نیازمندی ها