پاسخ لاریجانی به احمدی‌نژاد:

کشوری که ولایت فقیه دارد بن‌بست ندارد

رئیس جمهور:

استیضاح، حق نمایندگان مجلس است

رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس در دفاع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون اساسی استیضاح حق نمایندگان مجلس است و وزرا و دولت نیز موظف به پاسخگویی و روشن کردن مسایل هستند.
کد خبر: ۵۳۷۵۸۳
استیضاح، حق نمایندگان مجلس است

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد  در آغاز سخنانش دهه مبارک فجر و دستاوردهای اخیر علمی و فناوری کشور به ویژه رونمایی از جنگنده قاهر 313 را تبریک گفت.

رئیس جمهور گفت: این جنگنده در نوع خود جزو پیشرفته ترین جنگنده های دنیاست که صفر تا صد طراحی، مهندسی و ساخت آن به دست متخصصان داخلی بوده است.

احمدی نژاد افزود: چند روز قبل نخستین موجود زنده با اقدام متخصصان و دانشمندان ایرانی به فضا فرستاده شد و زنده به پایین بازگشت.

رئیس جمهور گفت: شما می دانید از نظر تخصصی این کار در مرزهای دانش بشری است یعنی انواع تخصص ها، دانش، فناوری، نرم افزار و سخت افزار در کاری هماهنگ مورد استفاده قرار گرفت و رکورد جدیدی برای کشورمان ثبت شد که این را نیز به شما تبریک می گویم.

احمدی نژاد افزود: علاقه مند بودم در دهه فجر درباره موضوع دیگری باهم گفتگو می کردیم.

رئیس جمهور گفت: شاید اگر در مدت شش هفت ساعت درباره یکی از طرح های اساسی کشور گفتگو می کردیم اکنون به تفاهم می رسیدیم و می توانستیم آن را به مردم تقدیم کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دوم اینکه هیچ فاصله ای بین نمایندگان محترم و دولت وجود ندارد، ما همه یکی هستیم، من به عنوان کوچکترین ملت ایران به همه شما ارادت دارم و همه شما را برادران دینی و ایمانی خودم می شناسم.

احمدی نژاد افزود: نکته سوم قانون است، بله معلوم است که قانون مهمترین امر است، قانون شریفترین است، تنظیم کننده روابط و تعاملات است و قانون باید از استحکام و احترام و پایداری حداکثری در جامعه برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا قانون در کشور اجرا شود، گفت: قانون مبنای کار درکشور است و ما همه باهم هستیم.

رئیس جمهور افزود: مسائلی را که اینجا می خواهم مطرح کنم ارتباطی با رابطه من و شما ندارد، ارتباطی  با رابطه دولت و مجلس به معنایی که اینجا مطرح شد و یا مطرح می شود ندارد و مسائل کلان کشور است.

وی گفت: اگر ما به اینها بی توجهی کنیم، مسائل فراوانی از جمله همین موضوع استیضاح پیش می اید.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلاتی پیدا شده است که همه از ان در رنج هستیم، افزود: تنظیم روابط از مسیر خودش خارج شده است و اینها را باید بنشینیم و چاره اندیشی کنیم.

احمدی نژاد گفت: ما دور هم جمع شده ایم که مسائل کشور را حل کنیم و همه نیت ها حل مسائل کشور است.

وی خطاب به نمایندگان افزود: خبر هم دارید که اخیرا جلساتی داشتیم و برخی از اعضای هیئت رئیسه و رئیس مجلس و روسای کمیسیون ها، گروه اقتصادی دولت بحث کردیم و توافقاتی شد برای جبران کاهش قدرت خرید مردم در طول این 15 ماه که فشارهای بیرونی و مشکلات برای مردم ایجاد شده است و ان شاالله در اوایل اسفند ان را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهورگفت: بحث من فراتر از بحث استیضاح است . دائم می بینیم مسئله پیش می اید می  خواهیم همدیگر را متهم کنیم ، چرا باید همدیگر را متهم کنیم، ما در یک جبهه هستیم یک ماموریت داریم ،یک مجموعه کامل با تقسیم کار هستیم .

احمدی نژاد اضافه کرد: شیخ الاسلامی جزو بهترین های کابینه است ، وی عالم، مومن ، پرکار و بی حاشیه و دلسوز است ،هر جا بوده موفق بوده است و این لطف خداست ، خدا خادمانی داده که برای کشور فداکار هستند و عمر خود را برای خدمت گذاشته اند.

 وی  افزود: من، وی را 27 سال است می شناسم و افتخار می کنم که برداری مثل ایشان داریم، کجا می خواستیم خلاف قانون انجام دهیم ، باید ببینیم مشکل از کجاست که این بحث ها پیش می اید .

رئیس جمهور گفت: ما هردو یک خواسته داریم همه این خواسته ها بالاخره باید از طریق دولت عملیاتی شود .

وی اضافه کرد: دولت بخش مهمی از قوه مجریه کشور است، یعنی امور معمول کشور به دست دولت انجام می شود اگر مردم ، ما و شما  همه در راستا قرارگیریم،  سرعت کشور و بازدهی بالا می رود، هم شما و هم ما بهترین آرزوها را برای ملت خود داریم .

احمدی نژاد افزود : امروز کشور تحت سنگین ترین فشارهاست ، دشمن  خودش  را برای فشار به کشور بسیج کرده است ، همه باید تلاش کنیم باری از دوش مردم برداریم.

وی گفت : اما بعضی عوامل و علل باعث شده فشارهایی که در داخل می  اید الان با فشارهایی که از خارج می اید برابری کند ،  این ها را باید بشناسیم وبرطرف کنیم ، اینها مشکلات کشوراست و برخی مسائل سیاسی و غیر سیاسی دخالت می کند و مطمئن هستیم اکثریت قاطع مجلس درجریان ان نیستند که من اشاره خواهم کرد .

احمدی نژاد افزود : البته این را هم بگویم که من واقعا نمی خواستم به این مسائل وارد شوم همه تلاش خودم را کردم ، بالاخره شما می دانید سه سال است دولت تحت سنگین ترین فشارها  و همکاران پاک من تحت سنگین ترین تهمت ها و افترائات است ،چقدر برخوردها در انواع مختلف  را تحمل کردیم همین الان شما  می دانید بولتن چاپ می کنند در چند هزار نسخه  پخش می کنند که سرتا پای آن تهمت و افترا به دولت است .

رئیس جمهور گفت: ما همه اینها را تحمل کردیم، بالاخره اینها خواهد گذشت ولی در روند اداره کشور می بینیم به جایی می رسیم که فردا خدایی نکرده بن بست هستیم و کشور و ملت  دارد اسیب می بیند، برخی از اینها را باید حل کنیم ، چاره ای ندیدیم که برخی مطالب را اینجا عرض کنیم  .

احمدی نژاد افزود: نکته اول اینکه  سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است ، این متعلق به کارگران و بازنشسته هاست و از پول انان کم شده و صندوقی درست شده است برای رسیدگی به او، نه من و نه شما حق نداریم برای آن باری را تحمیل کنیم و هزینه و بدهی برای او درست کنیم، بدهی درست کنیم فردایی خواهد ماند ، برخی کشورهای اروپایی جلوی چشم ما هستند .

وی گفت: این برای افراد معلوم و مشخص است و بزرگان وعلما بگویند ازنظر شرعی چه می شود،عده ای پول هایشان را گذاشتند و صندوقی درست کردند این برای مردم است و من و شما نمی توانیم باری برانها تحمیل کنیم و این خلاف شرع است .

رئیس جمهور افزود: این نهاد عمومی غیر دولتی است، حالا برای تعیین رئیس ان ترتیباتی تنظیم کردید . امروز روزی است که ما به سازمان کمک  و همه باید کمک ، پشتبانی و حمایت کنیم، بارها شده است که ما پیشهاد داده ایم شما مصوب کردید و کمک کردیم به این سازمان و بارها هم شده است که بارهای سنگینی خارج از اراده ما بر روی دوش این سازمان گذاشته شده است.

وی در ادامه سخنانش در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به استیضاح وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : اینجا رکن عدالت ، دیوان عدالت اداری مطرح است صرفنظر از اینکه چه کسی رئیس دیوان است و موضع گیری سیاسی او چیست و چه کسی رئیس جمهور است ، دیوان عدالت باید نقطه اعتماد، آرامش و ثبات باشد.

احمدی نژاد افزود : عین همین شکایت اخیر که مطرح شده سال 87 هم درباره سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده و همین دیوان اظهارنظر کرده که چون نهاد عمومی غیردولتی است ما صالح برای رسیدگی به عزل و نصب هایش نیستیم امروز چطور صلاحیت پیدا می شود؟ اشکالی در کار است .

وی گفت : اگر آرای هیئت عمومی دیوان بخواهد تغییر کند چه چیزی در این کشور ثبات پیدا می کند.

رئیس جمهور افزود :‌سال 85 سازمان مالیاتی شکایتی می کند که طبق اصلاحیه قانون مالیات ها، نهادهای وابسته به شهرداری های کشور از معافیت مالیاتی خارج می شود و رسیدگی به آن  5 سال طول می کشد ولی درباره موضوع اخیر به سرعت رسیدگی می شود.

احمدی نژاد با اشاره به اصل 170 قانون اساسی که به آن استناد کرده اند ، گفت :‌ سوگند خورده ایم که اصول قانون اساسی را رعایت کنیم ، رئیس دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبه دولت تقاضا کرده ، چطور نفس دولت را رد می کنید؟ فردا دولت چطور می تواند در این کشور کار کند ؟

وی افزود :‌ اگر اجازه دهیم دیوان عدالت اداری خارج از چارچوب قانون اساسی عمل کند بعد چطور می توانیم کشور را اداره کنیم ؟

رئیس جمهور با اشاره به اصل 55 قانون اساسی نیز گفت : دیوان محاسبات نمی تواند به وزیر نامه دهد که مجلس مصوبه دولت را درباره نصب یک فرد رد کرده است و اگر بخواهید ادامه دهید مجازات می شوید ، این تجاوز از قانون اساسی است .

احمدی نژاد با طرح این سوال که آیا در این اصل راجع به مصوبات دولت چیزی است ؟ افزود :‌ آیا اینجا گفته شده دیوان محاسبات دادگاه دارد و می تواند محاکمه ، مجازات و اعلام کند ؟ این قانون اساسی ماست و اگر گذشتگان هم چیزهای اشتباهی نوشته اند باید اصلاح شود .

وی گفت :‌ بانک مرکزی نه از بودجه استفاده می کند و نه از بودجه کل کشور و همین دیوان دو هفته قبل رئیس بانک مرکزی را یک سال انفصال داد ، رئیس بانک مرکزی باید برنامه های اقتصادی ما را جلو ببرد و اگر هیبت بانک مرکزی شکسته شود آثار دارد و خلاف قانون اساسی است .

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود درمجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون اساسی اشکالی دارد باید بررسی و حل شود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اصل 138 قانون اساسی افزود: اگر اشتباهی در قانون  اتفاق افتاده باشد باید برطرف شود زیرا اگر چنین نشود هر روز تنش می شود و در کشور مشکل بوجود می آید.

رئیس جمهور با قرائت این اصل و بیان اینکه در کجای این اصل اجازه داده شده است تا مصوبات دولت نقض شود تاکید کرد: باید این مشکل بر طرف شود زیرا کجای این قانون است که رئیس مجلس می تواند مصوبات دولت را باطل کند و اگر این چنین است باید رئیس مجلس بر دولت حاکم شود و بجای رئیس جمهور باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه همه محترمند و صحبت من حقوقی است، افزود: اگر قرار است قانون عوض شود قانون خودش راه را نشان داده است.

وی گفت : مشکل اینجاست مگر می شود انتصابات دولت را با مصوبات لغو کنیم؟دولت می خواهد مصوبات شما را اجرا کند اگر اینچنین شود دیگر برای دولت چه می ماند باید راه حلی یافت و گرنه اتهام زنی ها ادامه خواهد داشت.

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر دیوان عدالت اشتباه کرد به چه کسی باید شکایت کرد؟ گفت: من از حقوق اساسی ملت و کشور دفاع می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
babak
-
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
۰
۰
افشاگری احمدی‌نژاد علیه برادران لاریجانی در صحن علنی مجلس?
محمود
-
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
۰
۰
با نظر احمدی نژاد موافقم

نیازمندی ها