وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 شاهد آشوب و تظاهرات باشد.
کد خبر: ۵۳۶۷۱۲
روایت کلینتون از«انتخابات ایران»

هیلاری کلینتون در مصاحبه با روسیا الیوم از مردم ایران اسلامی خواست "در انتخابات ریاست جمهوری آتی صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند."

وی همچنین مدعی شده است که "تحریم های آمریکا علیه مردم ایران نیست."

دعوت کلینتون برای به آشوب کشیدن کشور همزمان با ادعاهای جریان فتنه تحت عنوان "انتخابات آزاد" مطرح شده که تامل برانگیز به نظر می رسد.

به اعتقاد بخشی از فعالان سیاسی، کلیدواژه انتخابات آزاد ساخته و پرداخته غرب و رمز فتنه آینده است.

گاف وزیر اماراتی

وزیر خارجه امارات وزیر خارجه امارات در اظهاراتی که بیانگر جهل کامل او از مسائل هسته‌ای بین المللی است، خواستار پیوستن جمهوری اسلامی ایران به توافقنامه "امنیت هسته‌ای" شد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله بن زاید آل نهیان" در دیدار با "یوکیا امانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و هیأت همراهش "از ایران خواست به توافقنامه امنیت هسته‌ای" بپیوندد.

وزارت امورخارجه امارات اعلام کرد که بن زاید در این دیدار از حمایتهای پی‌گیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از برنامه مسالمت آمیز هسته‌ای امارات قدردانی کرد.

اظهار نظر وزیر خارجه امارات درباره ضرورت پیوستن ایران به توافقنامه "امنیت هسته‌ای" درحالی است که چنین توافقنامه‌ای وجود خارجی نداشته؛ و تنها معاهده معتبر بین المللی "ان پی تی" است که جمهوری اسلامی ایران عضو آن بوده و همواره به مفاد آن پایبند بوده است.

 تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

در جدیدترین اقدام خصمانه کنگره آمریکا علیه ایران، شرکتهای دولتی این کشور از دادوستد و سرمایه گذاری کلان در بخش انرژی ایران ممنوع شدند.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ کنگره آمریکا با مطرح ساختن این موضوع، رای اکثریت نمایندگان را جلب و برای انتقال آن به سنا اعلام آمادگی کرده است.

نمایندگان کنگره اعلام کردند با وجود شکست دورهای پیشین تحریم های ضدایرانی، باز هم مایلند همچنان از طریق قطع سرمایه گذاری های کلان در ایران این کشور را به اصطلاح پای میز مذاکره با واشنگتن برگردانند!


ابطال مصوبه جنجالی


معاون نظارت مجلس گفت: تفویض اختیار وزیر کار از اختیارات هیئت وزیران نبوده و هیئت وزیران حق ندارد قانونی تصویب کند که خلاف قانون اساسی و مصوبات مجلس باشد.

حسین مظفر نماینده تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از ابلاغ خلاف قانون بودن مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص تفویض اختیارات وزیر کار به معاون اول رئیس جمهور در محدوده تعیین رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد و  گفت: حکم اخیر هیئت وزیران خلاف قانون بوده و رئیس مجلس با خلاف قانون دانستن  این موضوع، حکم ابطال آن را صادر کرد.

وی افزود: تفویض اختیار وزیر کار از اختیارات هیئت وزیران نبوده و هیئت وزیران حق ندارد مصوبه‌ای بگذراند که خلاف قانون اساسی و قانون مصوب مجلس باشد.

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه مصوبه هیئت وزیران خلاف قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان مسئول عزل و نصب مدیر عامل تامین اجتماعی است.

وی در پاسخ به اینکه اگر دولت باز هم از این موضوع تمکین نکند تکلیف چه خواهد بود، اظهار داشت: در صورت عدم تمکین دولت از این حکم تخلف قانونی صورت گرفته و برای پیگیری آن مکانیزم‌های قانونی مختلفی وجود دارد که از آنها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با سرپرستی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی در دستور کار مجلس بوده و روز یکشنبه (15 بهمن ماه) جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها