حرکات آنها زشت و ناشایست بود

نوذری: از شکست کرمی خوشحال شدند

مرتضی کریمی و مریم آذرمهر سرمربی تیم های ملی مردان و زنان شدند

بازگشت سرمربیان اسبق تیم ملی تکواندو

فدراسیون تکواندو سرانجام پس از چند روز بحث و تبادل نظر پیرامون انتخاب کادرفنی تیم های ملی دیروز رای به تغییر کادرفنی تیم ملی و انتخاب مرتضی کریمی و مریم آذرمهر داد تا به نوعی انتقاد ماه های گذشته منتقدان را مبنی بر نتایج ضعیف تکواندو در المپیک، بپذیرد.
کد خبر: ۵۳۵۸۸۹
بازگشت سرمربیان اسبق تیم ملی تکواندو

 

فدراسیون تکواندو سرانجام پس از چند روز بحث و تبادل نظر پیرامون انتخاب کادرفنی تیم های ملی دیروز رای به تغییر کادرفنی تیم ملی و انتخاب مرتضی کریمی و مریم آذرمهر داد تا به نوعی انتقاد ماه های گذشته منتقدان را مبنی بر نتایج ضعیف تکواندو در المپیک، بپذیرد.

تیم ملی تکواندو به گواه کارشناسان تنها تیم ورزش ایران بود که در المپیک لندن بسیار پایین تر از حد انتظار ظاهر شد چرا که کسب تنها یک مدال نقره آن هم در شرایط متزلزل، انتظاری نبود که از تیم ملی می رفت. از همین رو از فردای المپیک لندن موجی از انتقاد فدراسیون تکواندو و در راس آن سید محمد پولادگر را در برگرفت. با وجود این فدراسیون نشین ها سعی در آرام کردن فضای این ورزش پرافتخار داشتند و در نهایت از پیکارهای جام جهانی هم برای آزمودن کادرفنی تیم ملی و سرمربی آن فریبرز عسگری استفاده کردند. گرچه تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کرد، اما آنچه از نگاه تیزبین منتقدان مخفی نماند عدم تکرار عنوان قهرمانی این رقابت ها بود چون به هر حال وقتی تیمی به هر دلیل(مصدومیت بازیکنان، جوان بودن تیم و ...) نمی تواند از عنوان قهرمانی دفاع کند، نگرانی هایی را شکل می دهد.

 پیرو همین نگرانی ها بود که پس از جام جهانی زمزمه تغییر کادرفنی تیم ملی به گوش رسید. گرچه اظهار نظرهای رسمی حاکی از این مساله بود که کادرفنی تیم ملی تقویت خواهد شد و فریبزر عسگری  همچنان گزینه اصلی هدایت این تیم محسوب می شود، اما پس از برگزاری نشست شورای فنی، فدراسیون مرتضی کریمی را که  در سال های گذشته هدایت تیم ملی را بر عهده داشت جانشین عسگری کرد و از طرفی دیگر مریم آذرمهر که در بازی های آسیایی گوانگ جو سرمربی تیم ملی بود جانشین سرمربی کره ای تیم بانوان (چانگ) شد.

پس از این اتفاق و در شرایطی که فریبرز عسگری از انتخاب کریمی بهت زده شده است،در این رابطه تاکید کرد:  به هر حال مسئولان فدراسیون حق انتخاب داشتند، اما همیشه رسم بر این بوده که هر جایی که تغییراتی ایجاد می‌شود یک مراسم تودیع و معارفه برگزار می‌کنند.

آزردگی عسگری بابت برکناری اش در حالی است که گفته می شود او گزینه اصلی هدایت تیم ملی ب جهت در شرکت در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است چرا که کریمی تیم ملی الف را در رقابت های جهانی(تیرماه-مکزیک) هدایت خواهد کرد.

کریمی:برگشتم تا نسل جدیدی تحویل دهم

اما مرتضی کریمی، سرمربی جدید تیم ملی پس از  برعهده گرفتن این مسئولیت به جام جم، گفت: از اینکه پس از پنج سال دوباره مسئولیت تیم ملی بر عهده من گذاشته شد خوشحالم و می دانم کار سختی را بر عهده گرفته ام با وجود این برای موفقیت می جنگم.

 سرمربی جدید تیم ملی با اشاره به اینکه تیم ملی دچار تغییرات زیادی در ترکیب نفرات خود شده است، به هر حال از آن تیمی که در سال 2011 قهرمان جهان شد اکثر قریب به اتفاق نفرات به دلایلی از جمله مصدومیت دیگر در خدمت تیم ملی نیستند و همه تلاش من این است با معرفی نسل جدید و توانمند نوار موفقیت های تکواندو را تداوم بخشم.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای آماده سازی تیم ملی دارد اظهار امیدواری کرد با برطرف کردن مشکلات مالی اردوهای تیم ملی آغاز شود.

 کریمی که هداست تیم رده سومی استیل البرز در لیگ برتر را عهده دار است طی روزهای آینده دستیاران خود را انتخاب خواهد کرد دستیارانی که به گفته خودش هادی افشار ، بیژن مقانلو و حتی فریبرز از جمله آنها خواهند بود. گزینه هایی که هنوز هیچ یک از آنها هنوز قطعی نشده اند. او تصریح کرد: سعی خواهم کرد کادر فنی پرقدرتی برای این کار بزرگ انتخاب کنم، کاری که پیشتر در رقابت های لیگ و همچنین سال های گذشته توانایی انجام آن را نشان داده ام.

 همچنین مریم آذرمهر سرمربی جدید تیم بانوان نیز با بیان اینکه جواب اعتماد مدیریت فدراسیون را خواهد داد، گفت: در حال حاضر مهمترین نیاز تیم ملی بانوان با توجه به اینکه چند وقتی است اردوهای تیم ملی تعطیل بوده هماهنگی نفرات است، به هر حال هر آنچه در توان دارم برای موفقیت تیم ملی به کار خواهم گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها