‌استاندار کرمان گفت: برای صادرات خرما هیچ عوارض صادراتی دریافت نمی‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۶۸۵

اسماعیل نجار در شورای توسعه برنامه‌ریزی استان کرمان با حضور مجمع نمایندگان استان افزود: برای صادرات خرما هیچ عوارض صادراتی دریافت نمی‌شود و مسئولان در صورت مشاهده این موضوع مدارک لازم را برای برخورد
با متخلفان ارائه دهند.وی گفت: در راستای توسعه بحث خرما به صادرکنندگان این محصول مشوق‌های صادراتی نیز پرداخت می‌شود.نجار با اشاره به طرح گازرسانی به بم گفت: انتقال گاز به بم هیچ‌ زمان متوقف نشده بود و به دلیل عدم تامین اعتبار بموقع با کندی مواجه شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته قرار شد 5/42 میلیارد تومان اعتبار توسط بانک مرکزی و 27 میلیارد تومان توسط بانک صادرات تامین شود که بانک ملی به تعهد خود عمل نکرد، اما بانک صادرات تسهیلات لازم را در اختیار قرار داد.

نجار همچنین از تامین پنج میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک مرکزی برای ادامه طرح گاز‌رسانی به بم خبر داد.

وی گفت: دوبانده شدن جاده بم - کرمان از جمله طرح‌های مهر ماندگار است و برای 44 کیلومتر باقیمانده نیز به 28 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.استاندار کرمان با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده پس از زلزله بم اظهار کرد: تعدادی از ادارات از ساختمان‌های بدون استفاده زیادی برخوردار هستند در حالی که برخی از آنها نیازمند ساختمان بوده و لازم است تا در زمینه استفاده از این اماکن، تعامل لازم با معاونت نیروی انسانی استانداری و مسئولان انجام شود.وی افزود: در راستای توسعه بخش کشاورزی و تولید، بانک‌ها به کسانی که تا سقف ده میلیون تومان معوقات قبل از زلزله داشته باشند، بدون توجه به این معوقات تسهیلات پرداخت می‌شود.

نجار عنوان کرد: برای بازسازی بم بیش از 1800 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و تمام کمک‌های خارجی نیز 40 میلیارد تومان بود که در همان اوایل زلزله صرف امداد و نجات شد.

به گزارش فارس، از جمله مصوبات این نشست می‌توان به پیگیری منطقه محروم اعلام شدن بم، پیگیری جابه‌جایی روستای 800 متری ریگان با توجه به نامناسب بودن کیفیت آب و خاک منطقه برای کشاورزی، انجام طرح‌‌های قنات‌ها و موتور پمپ‌های کشاورزی، پیگیری مجوز حفر چاه در مناطق شاهرخ‌آباد و گزان‌هری، پیگیری دلایل جابه‌جایی دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی ارگ جدید بم به کرمان و بازگرداندن این واحد به بم، پیگیری مصوبه ارتقای مجتمع آموزش عالی بم به دانشگاه و... اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها