دو مرد که با سرقت خودروهای پراید و پژو در تهران و انتقال به باغ‌های شهریار، تعدادی را اوراق کرده و بقیه را با تهیه مدارک جعلی می‌فروختند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۰۹۱۶

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در مرکز پلیس شهریار در غرب استان تهران با ارائه شکایتی، عنوان کرد بخشی از لوازم خودرویش از جمله پخش، پنل و باتری آن به سرقت رفته است.

در پی این شکایت، تحقیقات برای دستگیری سارق فراری آغاز شد و در ادامه افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند سارق یا سارقان خودروهایی را که در مکان‌های خلوت پارک شده و فاقد تجهیزات ایمنی بوده، سرقت کرده‌اند.

دستگیری متهمان هنگام دزدی

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری دزدهای فراری ادامه داشت، چند روز پیش ماموران انتظامی در جنوب شهریار متوجه دو مرد شدند که درصدد بازکردن در خودروها بودند.

در این مرحله ماموران دو مرد جوان را پیش از آن‌که فرصتی برای فرار پیدا کنند، دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات متناقضی عنوان کردند تا این‌که بررسی سوابق کیفری‌شان نشان داد آنها سابقه‌دار بوده و در زمینه سرقت فعالیت داشته‌اند.

اعتراف به سرقت لوازم خودرو

این‌بار متهمان اعتراف کردند خودروهایی را که تجهیزات ایمنی نداشت، شناسایی و پس از تخریب قفل و شیشه، پخش و پنل آنها را سرقت می‌کردند و سپس اموال را به یک متهم سابقه‌دار می‌فروختند.

متهمان به پلیس گفتند در زمینه دزدیدن خودروهای پراید و پژو در تهران و فروش آنها نیز فعالیت داشته‌اند.

خودروی دزدی متهمان در تهران

یکی از متهمان با اشاره به نحوه این دزدی‌ها گفت که همراه دوستش در محله‌های مختلف تهران خودروهای پراید و پژو را از مکان‌های خلوت ‌دزدیده و به باغ‌های متروکه در شهریار منتقل می‌کردند. سپس با تهیه سند جعلی، خودرو‌ها را به مبالغی پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروختند. تعدادی از خودروهای دزدی را نیز برای فروش قطعات آنها، اوراق می‌کرده‌اند.

در پی اظهارات متهمان، جستجو برای دستگیری همدستان احتمالی این دو سارق آغاز شد تا سرانجام روز گذشته مخفیگاه مردی که قطعات خودروهای دزدی را از آنها می‌خرید، در یکی از محله‌های شهریار شناسایی و او دستگیر شد.

بنابراین گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها برای کشف خودروها و دیگر اموال مسروقه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها