محل زباله های بیمارستانی بازار روز می شود

مشکلی که شهرداری برای بیمارستان ایجاد کرد +عکس

تخریب بیمارستان روانپزشکی آزادی و آواره شدن بیماران

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: شهرداری تهران بدون اطلاع قبلی بیمارستان روانپزشکی آزادی را تخریب و بیماران روانپزشکی را آواره شهر کرد.
کد خبر: ۵۳۰۱۷۷

عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس، افزود: در سطح کشور با کمبود شدید تخت روانپزشکی مواجه هستیم. بسیاری از بیماران نیاز مبرم به بستری دارند اما به دلیل نبود تخت خالی در بیمارستان‌ها نمی‌توانند بستری شوند و روند درمان آنها با مشکل مواجه می‌شود. وی با بیان این‌که این کمبودها در تهران شدیدتر است، توضیح داد: بیمارستان‌های متعدد دولتی و خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند که بیمارستان خصوصی روانپزشکی آزادی یکی از این بیمارستان‌هاست که از سال 64 تاسیس شده و با وجود 123 بیمار روانی در محدوده توسعه پل شیخ فضل‌الله قرار گرفته و از سوی شهرداری تهران تخریب شده است.

ناصحی گفت: این در حالی است که اغلب بیماران خانواده‌هایشان را از دست داده‌اند و در صورت داشتن خانواده نیز، خانواده‌هایشان قادر به نگهداری آنها در منزل نیستند و عمدتا به خدمات درمانی و بستری احتیاج دارند. وی افزود: قبل از این‌که محل مناسبی برای بستری این بیماران در نظر گرفته شود، تخریب صورت گرفته و بیماران آواره بیمارستان‌های دیگر شده‌اند و برخی از آنها نیز به خانواده‌هایشان تحویل داده شده‌اند.

مدیرکل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تصریح کرد: شهرداری تهران محل دیگری را در خیابان کاشانی که احتیاج به تعمیرات و ساخت تجهیزات جدید داشته، به ازای تخریب بیمارستان آزادی به این بیماران اختصاص داده و برای توسعه و بازسازی آن مجوز صادر کرده است.وی افزود: با این حال مسئولان شهرداری منطقه پشیمان شده‌اند و می‌خواهند بیمارستان جدید را پس بگیرد؛ در حالی که براساس قانون، واگذاری ساختمان انجام و مجوز صادر شده است.

وی توضیح داد: شهرداری تهران بدون دادن اخطار قبلی به تخریب بیمارستان آزادی اقدام کرده است در حالی که قرار بوده به مرور کار تخریب را شروع کرده و زمانی که ساختمان جدید آماده بهره‌برداری شد، واگذاری را آغاز کرد. در حالی که هم‌اکنون به نظر می‌رسد شهرداری از واگذاری ساختمان این بیمارستان جدید با وجود توافق‌های قبلی امتناع می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها