حادثه در جهان

تیراندازی در کلرادو 4 کشته بر جا گذاشت

مقامات پلیس شهر کوچک آورورا در ایالت کلرادوی آمریکا اعلام کردند مردی که سه نفر را در یک خانه مسکونی در این شهر به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، پس از چند ساعت درگیری با نیروهای پلیس، کشته شد.
کد خبر: ۵۲۸۷۷۰

پلیس هنوز اعلام نکرده است که این مرد به دست نیروهای پلیس کشته شده یا خودکشی کرده است.به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس به نقل از روزنامه دنورپست، آورورا همان شهر کوچکی است که چند ماه پیش «کشتار بتمن» در آنجا رخ داد و مهاجم مسلح در شب افتتاحیه فیلم سینمایی بتمن با تیراندازی به سوی تماشاگران، 12 نفر را کشت.

هرچند مقامات پلیس محلی هویت قاتل و قربانیان را هنوز فاش نکرده‌اند، اما همسایه‌ها و سایر منابع غیر رسمی اظهار داشتند که ضارب مرد سی‌وسه ساله‌ای به اسم «سونی آرچولتا» بوده و قربانیان حادثه نیز پدر زن، خواهر زن و نامزد خواهرزن وی بوده‌اند. همچنین طبق اظهارات همسایگان همسر قاتل موفق شده بود از راه پنجره به موقع از صحنه حادثه فرار کند.پلیس در حال بررسی انگیزه قتل و جزئیات بیشتر این حادثه است.

یادآور می‌شود چند روز پیش نیز یک مهاجم مسلح با حضور در یک مدرسه ابتدایی، 12 کودک و چهار نفر از معلمان مدرسه را کشت. تیراندازی در معبد هندوها نیز از دیگر حوادثی بود که در چند ماه اخیر موجی از وحشت را در میان مردم آمریکا رقم زده است و به دلیل حمل سلاح از سوی شهروندان آمریکایی هر روز حوادثی تلخ از تیراندازی به پلیس این کشور گزارش می‌شود.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که حمل سلاح امنیت مردم ‌آمریکا را با چالش جدی روبه‌رو کرده است./ ایسنا

دستگیری جاعلانی که قصد ورود خودروی سرقتی به ایران را داشتند

پلیس امارات از دستگیری دو شهروند ایرانی در شیخ‌نشین شارجه به اتهام سرقت خودرو خبرداد.پلیس امارات در گزارشی اعلام کرد که روز چهارشنبه گذشته نیروهای امنیتی توانستند دو شهروند ایرانی را به جرم سرقت خودرو در شیخ‌نشین شارجه دستگیر کنند.در این گزارش، پلیس شارجه مدعی شده این دو شهروند ایرانی با جعل مدارک گمرکی قصد صادرکردن چند خودروی سرقتی به ایران را داشتند.براساس این گزارش، متهمان به دادگاه شارجه معرفی شده‌اند. ‌/‌ ایسنا

جوان آمریکایی مادربزرگش را کشت

یک شهروند بیست‌وپنج ساله آمریکایی به اتهام قتل مادربزرگش در پی مشاجره بر سر تماشای تلویزیون در شهر نیویورک دستگیر شد.

پلیس در پی تماس کلارنس نیوکوم بیست‌وپنج ساله، به منزل وی در کینگز پارک اعزام و با جسد پیرزن هشتادودو ساله در اتاق پذیرایی مواجه شد.وی به پلیس گفت: در پی مشاجره بر سر تماشای یک برنامه تلویزیونی، مادربزرگش را به قتل رسانده است. با این حال هنوز مشخص نیست وی چگونه مادربزرگش را کشته است؛ چرا که هیچ‌گونه سلاحی در محل قتل یافت نشده است.کلارنس در اعترافات خود به پلیس گفت: بدون استفاده از هرگونه سلاحی، مقتول را مورد ضرب و جرح قرار داده و به قتل رسانده است.قاتل که از سه سالگی نزد مادربزرگش زندگی می‌کرده، روز حادثه بر سر تماشای یک برنامه تلویزیونی با مادربزرگش مشاجره کرده و در پی آن، وی را به قتل ‌رسانده است. ‌/‌ ایسنا

«خانه وحشت 2» این ‌بار در مالزی

دو خواهر مالزیایی سال‌ها از سوی پدر، پدربزرگ، عمو و عمه‌شان مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گرفته‌اند.

روزنامه استار چاپ مالزی نوشت: این دو خواهر شش و هشت ساله اهل شهر ایپوه مالزی چند سال این وضع را تحمل می‌کنند تا این ‌که مادرشان در جریان ماجرا قرار گرفته و به پلیس اطلاع می‌دهد.

والدین این دو خواهر سال‌هاست از یکدیگر جدا شده‌اند و مادر آنان پیش از رفتن به محل کارش، کودکانش را پیش یکی از آشنایان به یکی از شهرهای نزدیک می‌فرستاد. وی پس از این‌ که دخترانش از وجود درد در نواحی تحتانی بدن خود گله کردند، متوجه ماجرا شده است.

مادر این دو دختر در شکایت خود عنوان کرده همسر سابقش به اجبار دخترانش را به خانه خود می‌برده و آنان را وادار به مصرف موادمخدر می‌کرد و چشم‌ها و دست‌های آنان را می‌بسته است.وی همچنین گفته است پدر، پدربزرگ، عمو و عمه دختران، آنان را شکنجه کرده و حتی مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌داده‌اند.داتوک مهد شکری داهلان، معاون رئیس پلیس ایالت پراک با اعلام این ‌که پلیس در حال بررسی پرونده است، گفت: ما نمی‌توانیم براحتی فردی را در این رابطه دستگیر کنیم. این موضوع توسط متخصص کودکان نیاز به بررسی دقیق دارد./ ایسنا

گربه دست‌آموز همدست زندانیان برزیلی بود

زندانبان‌های زندان آلاگوئاس در برزیل گربه‌ای را گرفتند که وسایل ممنوع وارد این زندان می‌کرد.

بدن این گربه باندپیچی شده بود، اما زندانبان‌ها پس از باز کردن باندها متوجه شدند در زیر آن، اره فلزبر، کاتر، شارژر تلفن، هدفون کارت حافظه و امثال آن پنهان شده است. قرار بود این اشیا به دست زندانیان برسد./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها