رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این‌که بیش از 75 درصد واگذاری‌ها از طریق بازار سرمایه بوده است، گفت: در واگذاری‌ها هم مالکیت و هم مدیریت واگذار شده است، ضمن این‌که نهادهای شبه دولتی نداریم.
کد خبر: ۵۲۷۶۲۰

به گزارش مهر، محمدرحیم احمدوند در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: از سال 80 تا ابتدای دی 91 معادل 112 هزار میلیارد تومان در قالب سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی واگذاری انجام شده است.وی گفت: از این میزان 50 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران، مشاوران و بخش خصوصی، 34 هزار میلیارد تومان در قالب سهام عدالت و 27 هزار میلیارد تومان به نهادهای بخش عمومی واگذار شده است.

احمدوند با بیان این‌که واگذاری‌ها در بازار سرمایه موجب شفاف شدن نقل و انتقالات بوده است، تاکید کرد: نهادهای شبه دولتی نداریم، ضمن این‌که در واگذاری‌ها همه می‌توانستند شرکت کنند و زمانی که سهمی در بازار سرمایه واگذار می‌شود، نمی‌توانیم برای گروهی اولویت قرار دهیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر این‌که ما مجری قانون هستیم و قانون نحوه واگذاری‌ها را تعیین کرده است، اظهار کرد: کمتر از یک درصد واگذاری‌ها نیز از طریق مذاکره بوده است. در همین حال، در واگذاری‌ها هم مالکیت و هم مدیریت واگذار شده است.

رئیس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر سیاست‌های اصل 44 مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: دولت در بخش ساختارسازی، اجرای آیین‌نامه‌ها، ایجاد ساختارها و حجم سرعت واگذاری‌ها موفق بوده است؛ اما در کیفیت واگذاری‌ها حرف داریم.

وی درباره واگذاری شرکت‌های دولتی به شرکت‌های شبه دولتی گفت: بیش از 8000 میلیارد تومان سهام شرکت مخابرات از طریق بورس به مجموعه‌ای شامل بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد.

فولادگر افزود: سهام فولاد مبارکه نیز به صندوق بسیجیان، شرکت شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی و بخشی به عنوان سهام عدالت واگذار شد. وی گفت: اختیار سهام عدالت هنوز در اختیار مردم نیست و ما نمی‌توانیم آن را سهم بخش خصوصی بدانیم.

فولادگر عنوان کرد: شرکت شستا بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و مدیریت آن را دولت تعیین می‌کند. وی با بیان این‌که در واگذاری‌ها باید اولویت رعایت شود، اظهار کرد: در سال گذشته 83 درصد واگذاری‌ها رد دیون بود که نشان می‌دهد اولویت رعایت نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها