بر اساس یک گزارش جدید که از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)تهیه شده وزارت اطلاعات ایران یکی از قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی امنیتی در جهان و خاورمیانه است.
کد خبر: ۵۲۷۵۲۱

این گزارش 64 صفحه ای که در ماه دسامبر گذشته تهیه شده دستگاه اطلاعاتی ایران را با 30 هزار پرسنل در زمره قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی جهان برآورد کرده است که شعاع عملیاتی کسترده ای از خاورمیانه، اروپا تا قاره آمریکا را در بر می گیرد.

در این گزارش آمده است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هر جا که منافع دولت جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند وارد عمل می شود و اشراف اطلاعاتی گسترده ای دارد.

به گزارش عصر ایران، این گزارش همچنین می افزاید وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شعاع عملیاتی گسترده ای در سطح جهان دارد که شامل کشورهای خاورمیانه و اروپایی تا آمریکای لاتین و

 اوجالان را بکشید

آمریکا به دولت ترکیه پیشنهاد کرده است که برای حل مشکل کردها در ترکیه، "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی پ.ک.ک را به قتل برساند.

«کیفن مک کایر نان» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی در مقاله ای تحت عنوان «هواپیماهای بدون سرنشین پاسخی برای سوال کردها نیستند»، می نویسد: «چند هفته قبل آمریکا به دولت ترکیه پیشنهاد کرده است که برای حل مشکل کردها در ترکیه، مانند "اسامه بن لادن"، "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی پ.ک.ک را به قتل برساند.»

به گزارش بولتن نیوز، این نویسنده در ادامه مقاله خود که در روزنامه هافتینگتون پست به چاپ رسیده است، می‌افزاید: «این اولین بار نیست که امریکا در خصوص کردها به ترکیه کمک می کند، در سال 1999 نیز در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، امریکا بیشترین همکاری را با ترکیه برای دستگیری عبدالله اوج الان انجام داد. ضمن اینکه اخیرا نیز در پی همکاری هواپیماهای جاسوسی امریکا، 35 شهروند کرد ترکیه ای بدلیل اطلاعات اشتباه این هواپیماها به قتل رسیدند.»

سارکوزی و دریافت  پول از قذافی

یک بازرگان لبنانی به نام زیاد تکی الدین از پرداخت پول توسط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی به نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه پرده برداشت.

به گزارش مهر به نقل از ورد بولتن، در گزارشی که در این زمینه منتشر شد به نقل از یک قاضی فرانسوی آمده است که نیکلا سارکوزی بیش از 50 میلیون یورو از معمر قذافی رهبر سابق لیبی پول دریافت کرده است.

زیاد تکی‌الدین افشا کننده این مطلب، خود دلال معاملات تسلیحاتی بین فرانسه و لیبی بوده است.

تکی‌الدین به یکی از قضات رسیدگی کننده به پرونده گفته است که وی می تواند دست خطی را نشان دهد که در آن سارکوزی در دوره نخست مبارزات انتخاباتی خود در سال های 2006 و 2007 از طرابلس پول دریافت کرده است.

موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است و موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند.

به گزارش آریا ، حبیب‌الله عسگراولادی پنجشنبه شب در مراسم دهه آخر صفر در محل مدرسه شهدای موتلفه، ‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "چرا در اظهارنظر قبلی خود، موسوی و کروبی را فتنه‌گر نداسته‌اید؟"، اظهار داشت: موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند بلکه فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است.

وی افزود: فتنه‌گران در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، اطراف موسوی و کروبی را گرفتند و این دو باید از این فتنه‌گران اعلام برائت کنند.

عسگراولادی در ادامه، درباره ائتلاف 1+2 اظهار کرد: من با ولایتی در مورد ائتلاف 1+2 صحبت کرده‌ام و به وی گفته‌ام نفس این ائتلاف خوب است اما باید افراد حضور یافته در این ائتلاف حداقل به 17 یا 18 نفر برسد.

دعوت از هاشمی برای نامزدی در انتخابات

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از فهرست صدای ملت به مجلس راه یافته اند، در دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستار حضور جدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شدند.

به گزارش مهر، در دیداری اعضای راه یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود.

نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده اند، از هاشمی خواسته اند، در صورتی که علاقه ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته اند نیز، برخودار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها