سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان این‌که رتبه‌بندی دانشگاه‌های غیردولتی در کاهش یا افزایش میزان شهریه‌شان تاثیر خواهد داشت، از افزایش 20درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برتر خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۳۷۷

رضا عامری در گفت‌و‌گو با مهر، افزود: دانشگاه‌های غیردولتی مرتب درخواست افزایش شهریه دارند و تاکید می‌کنند این میزان شهریه‌ای که هم‌اکنون از دانشجویان دریافت می‌کنند، پایین است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که وزارت علوم در حال بازنگری شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی است و به جای این‌که شهریه این دانشگاه‌ها و موسسات به صورت یکسان افزایش یابد، میزان صعودی شهریه با رتبه‌بندی غیردولتی‌ها به کیفیت وابسته خواهد شد.

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: دررتبه‌بندی دانشگاه‌های غیردولتی که به ترتیب در مرتبه‌های عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط و قابل قبول رتبه‌بندی خواهد شد، افزایش میزان شهریه متناسب با این درجه‌ها کم و زیاد می‌شود.

به گفته عامری، اگر پایه شهریه همین رقم فعلی در نظر گرفته شود برای دانشگاه‌هایی که در مرتبه خیلی خوب قرار‌گیرند، شهریه 20 درصد افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت علوم تاکید کرد که به همین ترتیب میزان شهریه برای غیردولتی‌هایی که در رده‌های بعدی رتبه‌بندی قرار گیرند، تعیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای آن دانشگاه‌هایی که در مرتبه قابل قبول قرار می‌گیرند، میزان شهریه تغییری نخواهد‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها