معاون سازمان خصوصی‌سازی قیمت و شرایط واگذاری بلوک‌های 45، 56 و 87 درصدی پالایشگاه بندرعباس، ذوب‌آهن و حمل و نقل را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۲۵۵۸۲

ابوالقاسم شمسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه روز شنبه هیات واگذاری که با تصویب واگذاری 45،
56 و 87 درصدی پالایشگاه بندرعباس، ذو‌ب‌آهن و حمل و نقل خلیج فارس و همچنین دو نیروگاه همراه بود، قیمت و شرایط فروش سه بلوک فوق را اعلام کرد.

وی با بیان این‌که شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در پی عرضه و عدم معامله بلوک 17 درصدی این شرکت در سی‌ام آبان سال جاری، بررسی‌ها نشان داد، متقاضیان بالقوه به دنبال بلوک کنترلی این شرکت هستند.

معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به سرمایه اسمی 9/34 میلیارد تومانی حمل و نقل خلیج فارس ادامه داد: به این ترتیب هیات واگذاری مقرر کرد 04/87 درصد از سهام آن به صورت بلوک کنترلی عرضه شود. قیمت پایه هرسهم این بلوک براساس قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به علاوه 50 درصد به شرطی که از 135 تومان کمتر نباشد، تعیین شده که به صورت 25 درصد نقد و باقی اقساط چهار ساله عرضه می‌شود.

وی افزود: 56 درصد سهام ذوب‌آهن به صورت یکجا و در قالب یک بلوک کنترلی عرضه خواهد شد، از این درصد هم 27/1 درصد به سهام ترجیحی، 7 درصد در عرضه اولیه و ایفای تعهد و 52/6 درصد دیگر هم بابت رد دیون به بانک ملت (به قیمت هر سهم حدود 406 تومان) واگذار شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب 21/45 درصد سهام پالایشگاه بندرعباس باقی مانده بود که روز شنبه هیات واگذاری تصویب کرد این بلوک به صورت 30 درصد نقد و باقی اقساط عرضه شود. قیمت هر سهم این بلوک هم به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به علاوه 30 درصد به شرط آن‌که از 4765 ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها